Ga naar inhoud

... en toen deed ie niks meer


Aanbevolen berichten

ik wilde 'n WD harde schijf testen met 'n WD progje op diskette maar omdat ik diskettes nauwelijks nog gebruik had ik ook niet in de gaten dat het diskettestation 't niet meer deed ik dus het station vervangen en nu doet ie helemaal niets meer kan 'm niet meer aan de gang krijgen gecheckt of alle draadjes van de kast > mobo goed zitten alle voedingsdraden nog eens gecheckt kan 't aan de aan/uit knop liggen? en hoe is dat te controleren? het is 'n AOpen kast. 't frontje heb ik eraf liggen, dus aan/uit knop is direct bereikbaar zou 't de voeding kunnen zijn? 't is 'n Enermax 350W iemand 'n idee? alvast bedankt
Link naar reactie
die floppy drive weer terugzetten haalde niets uit en 'n bios reset? ik kan niet in de bios komen (want start dus niet op ;)) of bedoel je vanaf het moederbord? 't is 'n epox 8K5A en die heeft kennelijk geen bios reset jumpers ik zou dus het cmos batterijtje er even uit kunnen halen, starten en weer opnieuw erin doen zou 't ook 'n kaduke harde schijf kunnen zijn? want ik had al eerder het vermoeden dat de c: schijf het aan 't begeven was (heb dus alle gegevens overgezet op andere harde schijf, toen het starten nog wel lukte) en alles weer opbouwen from scratch is ook 'n mogelijkheid natuurlijk kortom genoeg te knutselen vandaag :( maar bedankt voor alle suggesties ik meld me weer als ik meer weet
Link naar reactie
Ik zou inderdaad even [b:323da90eb9]alles[/b:323da90eb9] afkoppelen. Alleen de voeding op het moederbord laten zitten, het geheugen en de grafische kaart. Dan opstarten. Het zou inderdaad kunnen zijn dat de CMOS leeg is, maar dan zou ie dat moeten melden. Als ie (zo kaal) wel opstart, dan stuk voor stuk de onderdelen weer aansluiten (ik zou beginnen met de harddisk). Je hebt iig dit weekend iets te doen :wink: .
Link naar reactie
als ik op een of ander probleem stuit zoals dit dan probeer ik eerst zo logisch mogelijk na te denken :) en check van alles en nog wat en in uiterste nood val ik jullie ermee lastig vervolgens laat ik het rusten maar het laat me niet los opeens dacht ik dat het dat verwisselde floppy station moest zijn die flatkabel had ik gecheckt ..... maar niet het voedingsstekkertje :oops: en dat was het dus !! hehe maar ... nu weet ik ook dat dit "nieuwe" floppy station evenmin herkend wordt, ook niet door de bios weer terug bij waar ik begon ..... 'n werkend floppy station zien te krijgen iig heel erg bedankt voor het meedenken :)
Link naar reactie
[quote:11dac62131="plextor"][quote:11dac62131="antrix"]en als je de oude floppydrive terug zet doet ie dan ook niks meer ?[/quote:11dac62131]http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=123214 off topic ik dacht dat je niet meer op het forum wilde posten[/quote:11dac62131] een boze bui bij een kleuter gaat meestal vanzelf over als je hem met rust laat :P (niet te erg opvatten) ik bedoel hij heeft ingezien dat hij kinderachtig deed en nu doet hij weer gewoon mee
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...