Ga naar inhoud

verschil SD Ram PC100 en PC133


Aanbevolen berichten

Verhaal klopt. Op zich heb ik wel eens PC100 SDRam op 133MHz gebruikt bij gebrek aan beter. Dat werkte (toevallig) wel. De chipjes op het geheugenkaartje geven daar meestal een indicatie over. Bij dat ene dimmetje dat op de hogere spec werkte zat die spec over de 100MHz grens. Mijn ervaring is met oudere computers (P1-133, PII-350) dat ook PC66, PC100 en PC133 gewoon kan worden gecombineerd. Soms is het wel van belang dat het single of juist dual layer is.
Link naar reactie
[quote:ddd9e619cf="Amorax"]Bijv. een Single layer module van 128 MB is toch evengroot als een dual layer. Dus dat enkel de chips het dubbele aantal is? Wat is het voordeel van dual layer?[/quote:ddd9e619cf]Ik dacht dat dit onder meer geldt voor de 440BX moederborden, dual 256MB werkt wel, single 256MB wordt herkend als 128MB. BIj een normaal systeem maakt het geen verschil. Zelf heb ik een Asus PI bordje die in 1 Dimm slot, alleen single layer accepteert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...