Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik wil een USB-hub kopen van Trust. Maar ik vraag me af hoe zo een ding precies werkt. Als ik er meerdere apparaten op aansluit kunnen die dan tegelijk via die ene USB poort met de pc communiceren of is het als een Scart splitter dat je wel meer kan aansluiten maar dat het niet tegelijk naar de TV kan zenden?
Link naar reactie
Klopt, ze kunnen tegelijkertijd communiceren maar per apparaat moet de bandbreedte verdeeld worden. Normaal is dit geen probleem hoor, alleen als je toevallig een USB-modem hebt kan je die beter niet via een hub aansluiten. En o ja, als je de keuze hebt: kies dan een hub met aparte stroomadapter. Als je veel apparaten aansluit die allemaal hun stroom van de pc moeten krijgen kun je ook tegenkomen dat ze niet allemaal goed werken.
Link naar reactie
Let wel op bij de apparaten die je gaat gebruiken : in rtfm staat vaak in een klein hoekje dat de werking alleen wordt gegarandeerd als ie direct op usb is aangesloten : USB hub (zoals anderen aangeven met eigen voeding) raakt soms de verbinding kwijt met windows. Over het algemeen zal het wel werken
Link naar reactie
Klopt :D Ik heb ook een webcam die ik had aangesloten naast een scanner, een printer en een muis en dat wou toch niet. Ik kreeg in MSN de melding dat er "onvoldoende geheugenbandbreedte" was op de USB controller. Toen direct op het mainboard aangesloten en het werkt :wink: Verder inderdaad kiezen voor een powered USB hubje, dan krijgt iedere poort 500mA en dat is genoeg voor de meeste apparaten. Groetjes J.W.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...