Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb enkele vragen over DVD+R's: 1. Zit er verschil tussen dvd's in een spindel en in een cakebox (behalve de verpakking)? 2. Is de kans op defecte dvd's in een spindel groter dan in bijv. een cakebox? 3. Ik wil een spindel van 100 kopen. Heeft iemand ervaring met een dergelijke hoeveelheid? Hoeveel defecte dvd's zaten er bijv. in? 4. Weet iemand of een 2.4 speed dvd+r zonder meer gebrand kan worden met een 8 speed brander? Of bestaat er ook zoiets als een schijf met een te lage snelheid voor een 8 speed brander? 5. Weet iemand hoe lang het duurt op een vole dvd (4,7 gb) op 2.4 speed te branden? Bedankt voor de moeite, Jan
Link naar reactie
1. Volgens mij niet. 2. Volgens mij eerder andersom. 3. Tenzij je van plan bent echt zeer veel dvd´s te branden, zou ik aanrijden spindels te kopen van hooguit 10 of 25. Ik heb nou drie keer een spindel gekocht van 10, zat nooit een defecte bij. Maar zelfs als je een spindel van 100 koopt is de kans denk ik zeer klein dat er een defecte bij zit. 4. Dan moet je kijken wat er op de dvd of de verpakking zelf staat. Sommigen zijn alleen geschikt voor 1x tot 4x en anderen alleen voor minimaal 4x 5. Zo´n 20 minuten tot maximaal een half uur.
Link naar reactie
Ik heb tot nu toe één keer een spindel van 100 DVD's gekocht van een wat minder bekend merk (namelijk Bulkpaq), die waren dus per stuk heel wat voordeliger dan kleinere spindels van 10 of van 25. Van die honderd DVD's heb ik geen één toaster hoeven mee te maken. Volgens mij ligt het er wel een beetje aan met wat voor brander je de DVD's maakt want eerst had ik een HP brander en een paar DVD's waren in een normale huiskamer speler niet afspeelbaar (op de computer echter wel). Nu heb ik een brander van Plextor en heb ik het nog niet meegemaakt. Verder kun je een 8X DVD rustig op 2.4X branden, andersom zou ik inderdaad niet proberen. Met de HP brander duurde het branden van een volle DVD (dus 4.3Gb) 23 minuten. Met de Plextor kan ik het in 10 minuten. Dit kan echter nog sneller want ik brand met de Plextor op 4X. Deze brander kan 8X halen maar hij zit in een externe Firewirekast en die kan de ontstane doorvoersnelheid op 8X niet redden. Zodoende schakelt de brander na een paar minuten terug naar 4X. Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...