Ga naar inhoud

Voeding krachtig genoeg?


Aanbevolen berichten

Hallo, m'n ouders willen een nieuw PC'tje. Ze doen er niks speciaals mee maar worden gek van de traagheid van de huidige (Celly 800 :D ), dus heb ik inmiddels een leuker systeempje bij elkaar gezet. Echter, ik wil dit alles in een AOpen kast zetten (QF50C) met een 300Watt voeding. Omdat die AOpen kasten best mooi zijn en passen bij de omgeving, functionaliteit maakt bij deze PC niet zo heel veel uit. :wink: Ik hoor alleen vaak slechte dingen over de voedingen, dat deze niet van hoge kwaliteit zijn. Ik wil ongeveer het volgende als configuratie hebben: A7N8X-VM-LAN AXP 2500+ (Barton) 2x256MB PC3200 Western Digital WD360GD (36,7GB, 10.000RPM, SATA) Verder het gebruikelijke als een brander en dvd speler, ik wil gebruik gaan maken van de onboard functies van het moederbord (LAN, VGA en Audio). Vooral die schijf maak ik me een beetje zorgen over, deze vreet volgens mij nogal wat stroom of zit ik er langs? En even tussendoor, op de site van de leverancier (Gistron.com) staat beknopt bij het moederbord verteld dat er een AGP videokaart nodig is wanneer je gebruikt wilt maken van de Dual Channel modus van het geheugen? Is dit waar? Want ik wil dus geen AGP kaart gaan gebruiken. Alvast bedankt, Michel.
Link naar reactie
Leuke setup maarrrrrrrrrr: een asus [url=http://usa.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X-VM&langs=09]A7N8X-VM[/url] heeft geen s-ata wat je wel nodig hebt voor zo'n dure snelle WD360GD (waarom die eigenlijk?).... Ook klopt het dat je geen dual chnl kan doen met de onboard videokaart (dit komt denk ik omdat dual chnl + ram sharen voor onboard gpu niet kan). Opzich zal het met 300 watt voor de rest wel werken. Maar erg veel speling heb je niet voor de toekomst.
Link naar reactie
[quote:108681e3d9="Vandread"][quote:108681e3d9="antrix"]ik heb een a-openkast hq 45 pro niks mis met de voeding heb hem nu twee en een half jaar[/quote:108681e3d9] dolletjes...... je zegt niet welke hardware je hebt etc etc... dus wat hebben we hier nou aan? :-?[/quote:108681e3d9] procesor pentium 4 harde schijf maxtor cdwriter liton dvdspeler lg videokaart geforce disdrive bulk moederbord msi netwerkkaart
Link naar reactie
[quote:6e8ab31578="antrix"][quote:6e8ab31578="Vandread"][quote:6e8ab31578="antrix"]ik heb een a-openkast hq 45 pro niks mis met de voeding heb hem nu twee en een half jaar[/quote:6e8ab31578] dolletjes...... je zegt niet welke hardware je hebt etc etc... dus wat hebben we hier nou aan? :-?[/quote:6e8ab31578] procesor pentium 4 harde schijf maxtor cdwriter liton dvdspeler lg videokaart geforce disdrive bulk moederbord msi netwerkkaart[/quote:6e8ab31578] P4 1,6 of P4 3,4GHz scheelt ook best veel. Evenals een GeForce 256 of een GeForce FX6800 Ultra. :wink:
Link naar reactie
Veel speling hoeft er niet in te zitten, wordt toch nauwelijks/nooit geupgrade. En als het ooit zover komt is een nieuwe voeding ook niet zo heel duur. Ik zag ook inderdaad al dat het mobo geen SATA bevatte. Ik kan er dus een SATA PCI kaart bijdoen neem ik aan? Of weten jullie toevallig een ander bordje met ongeveer dezelfde specs (dus LAN, sound, VGA [b:0ee085d53d]en[/b:0ee085d53d] SATA) of zijn die niet te koop? En als die dual channel niet werkt heeft het dan nut om die 2x256 te houden (want dat was toch sneller bij de nForce?) of kan ik dan net zo goed voor 1x512 gaan? De reden van die schijf? Ik heb gezien dat deze schijf zeer snel was en menig PATA schijf achter zich liet. Hij is meer dan groot genoeg voor de doeleinden van de PC, en met dat extra bedrag kom ik mooi aan de prijs die m'n ouders in gedachten hadden. :wink: Of hadden jullie er een andere mening over? 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...