Ga naar inhoud

printer print halve letters na schoonmaakbeurt. Begraven of


Aanbevolen berichten

Ik kan een printer krijgen die echter kuren vertoont. Via dit forum wil ik vragen of die kuren eenvoudig te verhelpen zijn of dat een nieuwe printer kopen verstandiger is. Het betreft een HP Deskjet 670C (ongeveer 5 jaar oud) met een vol inktpatroon (kleurenpatroon is leeg). De huidige eigenaar heeft met een wattenstaafje inktresten verwijderd, waarna de printer alleen nog halve letters print. Is er iets verschoven, is er iets kapot, is de printer verloren of kan ik simpel dit ding reanimeren?
Link naar reactie
Ik heb dit probleem destijds opgelost door bij Hewlett Packard printerreinigingsvellen te bestellen. Deze waren toen gratis en kon ik via hun website bestellen. Ik kreeg toen 5 wat dikkere vellen papier met middenop het papier 2 smalle stroken ruw materiaal, wat enigszins op Velcro lijkt. Verder zat er bij het pakketje een cd met software want de printer moet op 'n speciale manier aangestuurd worden en nadat ik er een vel doorheen had gehaald zag het schrift er weer perfekt uit! Kijk maar 'ns of je hier iets mee kunt, helaas heb ik geen adres voor je maar ik neem aan dat het op de site van HP wel te vinden moet zijn en anders kun je ze altijd nog een mail sturen. Groetjes van Jan Willem :D
Link naar reactie
Of een stuk watten gedoopt in alcohol of nog beter: isopropanol met een klein beetje water (70 % isopropanol + 30 % gedistilleerd water). Eerst met een stuk keukenrol de vastzittende stukjes/vlekken verwijderen. Daarna met 70 % isopropanol inwrijven over de koppen parallel met de rijen inktgaatjes. Werkt bij mij perfect, nadien nog eens een printkopreiniging laten uitvoeren door de printer/computer. Als het nog niet werkt: een bekerglaasje bedekken met een stukje watten gedrenkt met 70 % isopropanol en hierop de printcartridge/kop leggen en het geheel in een ultrasoon trilbad (moet je natuurlijk wel hebben) een paar minuten laten trillen en nadien nogmaals de gaatjes afwrijven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...