Ga naar inhoud

Geheugenprobleem?


Aanbevolen berichten

Een maand geleden heb ik mijn computer uitgebreid met een nieuwe videokaart (Sapphire Ati 9800 PRO 128MB) en geheugen Kingston 512 MB PC3200 CL3. Sindsdien heb ik problemen met mijn computer en kan daar niet uitkomen. Specs van mijn computer (na uitbreiding): MSI K7N2-L AMD XP 2600+ 2X Kingston 512 MB PC3200 CL3 Sapphire Ati 9800 Pro 128 MB 40GB HD (Seagate) (=opstartschijf) 80GB HD (Maxtor) (=opslagschijf) Creative SB Live 5.1 Windows XP Home Edition Na de uitbreiding startte de computer zonder waarschuwing opnieuw op. In eerste instantie dacht ik dat ik de drivers van de videokaart niet goed had geïnstalleerd en heb deze verwijderd, m.b.v. Driver Cleaner, en opnieuw geïnstalleerd. Het hielp niet, de computer bleef opnieuw opstarten. In de BIOS heb ik toen, na het lezen van deze forum, het automatisch afsluiten en opnieuw opstarten op disabled gezet. Toen kreeg ik blauwe schermen met o.a. IRQL_NOT_LESS_OR EQUAL (komt vaker voor op forum) en PAGE_FAULT FOUND... :x Ik heb toen het geheugen van banken gewisseld en zelfs het nieuwe geheugen eruit gehaald, maar niets hielp. Daarna heb ik Memtest86 laten draaien, maar er zaten geen fouten in het geheugen, dus daaraan kon het niet liggen. Toen ben ik mij gaan richten op de videokaart. Ik heb eerst de drivers verwijderd, computer uitgezet en de videokaart gewisseld voor een oudje die ik nog had liggen (Hercules 4500XT Kyro2). Deze kaart kon ik niet installeren omdat er een probleem was met NVIDIA AGP to PCI Bridge Host. Het opnieuw installeren van deze drivers (ook de nieuwste) hielpen niets. Toen ik de computer opnieuw opstartte kreeg ik meteen na het Windows XP opstartscherm weer een blauw scherm, met de volgende mededeling: :evil: [i:edda4b5b87]Windows heeft de computer afgesloten bla bla bla. Controleer de computer op virussen. Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geïnstalleerd. Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten. Voer CHKDSK /F uit om te controleren of de vstae schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opnieuw op. ***STOP: 0X0000007B (0XF7C46640, 0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000[/i:edda4b5b87] Ik heb beide schijven in de computer van mijn ouders gezet, als slave, en met Norton laten controleren op virussen en met Norton Disk Doctor op fouten op de schijven, maar ze konden niets vinden. Ik heb de schijven weer in mijn computer gezet en de computer kaal op laten starten, maar het scherm blijft komen. Wie kan mij helpen?
Link naar reactie
Eerst had ik een 350W TC voeding (merk onbekend), maar heb vanwege het verwachte stroomverbruik vand e videokaart een nieuwe voeding gekocht. (Sweex 650W). Bij beide voedingen had ik de blauwe schermen. Deze voeding zit nu in de computer van mijn ouders, omdat deze minder lawaai maakt dan de vorige, maar heb daar nog geen problemen mee gehad.
Link naar reactie
[quote:8f8d7845d2="MBeer27"]Eerst had ik een 350W TC voeding (merk onbekend), maar heb vanwege het verwachte stroomverbruik vand e videokaart een nieuwe voeding gekocht. (Sweex 650W). Bij beide voedingen had ik de blauwe schermen. Deze voeding zit nu in de computer van mijn ouders, omdat deze minder lawaai maakt dan de vorige, maar heb daar nog geen problemen mee gehad.[/quote:8f8d7845d2] sweex 650w is ook nou niet de meest stabiele voeding :-? maar goed, zet in je bios eens fast write en agp8x support uit?
Link naar reactie
[quote:ae5ecfc6a0="GreyHornet"]ik zou eerst windows maar eens opnieuw installeren ? ik weet niet , maar dat is meestal zo als je een nieuwe videokaart erin duwt , tenzij die van het zelfde merk is natuurlijk ...[/quote:ae5ecfc6a0] dat is met een mobo niet met een vga :o maar goed: verwijder bij apparaatbeheer je videokaart(en) sluit dan af, doe de nieuwe erin en start op. vervolgens klik je die windows wizards en zooi weg en daarna instaleer je de nieuwste catalyst drivers
Link naar reactie
Ik heb vanmiddag geprobeerd om windows opnieuw te installeren, maar tijdens het installeren kreeg ik weer een blauw scherm met controleer op virussen. Deze kwam tijdens het formateren van de schijf. Daarbij stond er ook een bestandsnaam: [i:36e4d3c40e]NTFS.SYS Adress F7474049 base at F744700 DateStamp 3d6dr5c1[/i:36e4d3c40e]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het blauwe scherm met virussen is opgelost, dankzij een buurman die zeer veel met winodws 2000 en 2003 werkt (hij was de afgelopen 2 weken op vakantie). Hij heeft 2 dingen veranderd in de BIOS: - Reset Configuration Data op enabled gezet; - Hard Disk S.M.A.R.T. op enabled gezet; En ik kon Windows weer opnieuw installeren. Ik krijg nog steeds blauwe schermen, maar die hebben met het geheugen te maken. Als ik het nieuwe geheugensim eruit haal heb ik geen problemen, maar omgekeerd wel. Ze zijn beiden identhiek, Kingston PC3200 CL3, maar op de 'ouwe' staat 2,5 volt en op de nieuwe 2,6 volt. Zou dat het probleem zijn?
Link naar reactie
[quote:b8d01e22b5="MBeer27"]Het blauwe scherm met virussen is opgelost, dankzij een buurman die zeer veel met winodws 2000 en 2003 werkt (hij was de afgelopen 2 weken op vakantie). Hij heeft 2 dingen veranderd in de BIOS: - Reset Configuration Data op enabled gezet; - Hard Disk S.M.A.R.T. op enabled gezet; En ik kon Windows weer opnieuw installeren. Ik krijg nog steeds blauwe schermen, maar die hebben met het geheugen te maken. Als ik het nieuwe geheugensim eruit haal heb ik geen problemen, maar omgekeerd wel. Ze zijn beiden identhiek, Kingston PC3200 CL3, maar op de 'ouwe' staat 2,5 volt en op de nieuwe 2,6 volt. Zou dat het probleem zijn?[/quote:b8d01e22b5] je kan eens in je bios zoeken naar je vdimm en die dan even hier geven
Link naar reactie
[quote:50db25acd9="pcguy"][quote:50db25acd9="MBeer27"]Het blauwe scherm met virussen is opgelost, dankzij een buurman die zeer veel met winodws 2000 en 2003 werkt (hij was de afgelopen 2 weken op vakantie). Hij heeft 2 dingen veranderd in de BIOS: - Reset Configuration Data op enabled gezet; - Hard Disk S.M.A.R.T. op enabled gezet; En ik kon Windows weer opnieuw installeren. Ik krijg nog steeds blauwe schermen, maar die hebben met het geheugen te maken. Als ik het nieuwe geheugensim eruit haal heb ik geen problemen, maar omgekeerd wel. Ze zijn beiden identhiek, Kingston PC3200 CL3, maar op de 'ouwe' staat 2,5 volt en op de nieuwe 2,6 volt. Zou dat het probleem zijn?[/quote:50db25acd9] je kan eens in je bios zoeken naar je vdimm en die dan even hier geven[/quote:50db25acd9] Wat bedoel je precies met vdimm?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...