Ga naar inhoud

NEC ND2500 --> ND2510


Aanbevolen berichten

Hallo, Reeds heb ik een ND2500 gekocht, prima dvd-brandertje, lekker snel! Nu heb ik wat gehoord over een ND2510 die Dual Layer DVD's kan branden die verderop in dit jaar te koop zijn. Dus nog meer gig's op 1 dvd. Ook hoorde ik dat je de firmware van de ND2500 kan vervangen voor die van de ND2510 en dan kan je ND2500 ook Dual Layer's branden! Dit klinkt goed. Waar kan ik deze firmware downloaden, en is het wel slim om te doen? Gaat mijn brander dan niet sneller kapot, etc. Of moet ik nog even wachten met de firmware tot er misschien betere firmware's komen? BVD, :wink: Four Flags
Link naar reactie
Je kunt de dual layer functie inderdaad met firmware van de NEC2510 realiseren, maar de vraag is hoe stabiel de dual layer schijfjes gebrand worden. Als de laser namelijk niet precies genoeg aangestuurd wordt, zullen de meeste duallayer dvds mislukken, wat zonde is van de dure schijfjes. Daarnaast is het zo dat het flashen van de firmware altijd geheel [b:a89bb9def6]op eigen risico[/b:a89bb9def6] plaatsvindt, en dat je garantie erdoor komt te vervallen. Wacht daarom nog rustig af, totdat er meer bekend is over de prestaties en betrouwbaarheid van geflashte branders. Mocht je ondanks dit toch willen flashen en kun je de firmware niet vinden met google ofzo, stuur me dan een PM met je emailadres, dan stuur ik je de firmware (waar ik zelf nog NIET mee heb getest).
Link naar reactie
[quote:0212b840ae="Four Flags"]Ik ga ook nogmaar niet flashen, er zijn tenslotte ook nog geen Dual Layers te koop, dus je schiet er nog niets mee op ook, bedankt voor de Firmware, dan heb ik die al vast[/quote:0212b840ae] Dat klopt niet helemaal, er zijn namelijk al wel Dual Layers te koop. Onder andere [url=http://www.verbatim.com/support/support.cfm?product_id=96C7BB44-F275-4208-992E7D82CB8A19F0]Verbatim[/url] brengt ze al op de markt. Momenteel alleen nog behoorlijk duur (± 15 euro) en moeilijk te verkrijgen.
Link naar reactie
Officieel upgraden via de site van NEC? Dat is vreemd, dan hebben ze de ND2510 DL voor niets op de markt gebracht, dan verkoopt dat toch niet meer? Maar ik zit ff te zoeken op nec.com maar kan niets vinden, heeft u misschien een link naar de firmware? O, en 15 euri voor een schijfje is ook wel mij iets te prijzig..... :( Ff wachten nog maar dan
Link naar reactie
[quote:a84231e434="Four Flags"] Officieel upgraden via de site van NEC? Dat is vreemd, dan hebben ze de ND2510 DL voor niets op de markt gebracht, dan verkoopt dat toch niet meer? [/quote:a84231e434] Ik denk dat Shithappens de firmware voor de 2510 bedoelt, NEC brengt i.d.d. zelf natuurlijk geen DL firmware uit voor de 2500.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...