Ga naar inhoud

intern geheugen


Aanbevolen berichten

ik wil bij mijn zusje 'r oude beestje het geheugen opkrikken.Ik ben niet echt een pro. met hardware dus hier wat vragen : kan ik ook andere soorten geheugen module's bijsteken dan die er nu in zit ? wat voor module heb ik nu? (sorry dat de foto nogal vaag is begon donker te worden en flitsen is ook geen succes) [img:632ca1dbab]http://members.lycos.nl/zjfo/fotos/geheugen.JPG[/img:632ca1dbab] is er een prog. om te kijken ofdat het nieuwe geheugen nog in goede staat is
Link naar reactie
[quote:b894642f84="gerben"]Lijkt mij een sdram dimm (pc100/133). Meestal kun je daar wel gewoon pc133 bij in prikken. Vergelijk hier anders eens mee: http://www.hardwaregrundlagen.de/oben08.htm[/quote:b894642f84] volgens mij heb je gelijk ja. wat is de rest van de hardware? als er nu pc100 inzit vinden niet alle geheugenbankjes het fijn om met pc133 samen te werken.
Link naar reactie
er staat op de kaart: hyundai 9836 korea HYM7V65801 ATFG-10S BA PC100-322-620 8chips (alleen op de voorkant staan chips) en aan de achterkant: pcsdram rev 1.0 op chip: hy57v658020a tc-10s 9832b korea nu niet schrikken (sloom roest ding) de info volgens direct x hij draait op win. xp pro. (bij win 98 ging videokaart flippen dus ....) 64 mb ram geheugen intel pentium 2 350mhz video : ati 3d rage pro agp 2x
Link naar reactie
[quote:3c89df845f="MPG"]Dit is dus PC100 (SDR-)SDRAM geheugen. In 99% van de gevallen zal een nieuw reepje PC133 SDRAM geheugen ook gewoon goed werken. Vooral omdat je winXP draait op die machine is het zeker aan te raden om nog 256 MB PC100 of PC133 erbij te plaatsen.[/quote:3c89df845f] 256 :o mijn idee was dat ik er maar een van 64 mb bijkwam het is alleen de bedoeling dat mn zusje ermee gaat msnen , typen , internet en dingen voor school wat raaden jullie aan
Link naar reactie
ik denk dat je eens moet kijken voor vga drivers van die kaart (www.atitech.com) en dan win98 terug met die drivers, die cpu onder windows xp is niet bepaald een feest (lees doffe ellende). doe daarna 128mb erbij dan loopt lekker onder win98. wil je perse xp houden dan doe je er het beste 256mb bij want xp vreet veel geheugen (en zet xp bij systeemeigenschappen op beste prestaties)
Link naar reactie
weet ik alleen mijn zusje geilt nogal op mooie pc schermen win. 98 werkt er niet echt lekker op snap zelf ook niet waarom elke week had ze er toen probleemen mee en aangezien ik geen zin heb in haar probleemen heb ik uit wanhoop xp er maar opgezet terwijl ik wist dat die pc echt de min. systeemeisen heeft en het werkt nog ook al iets van een half jaar geen probleemen het hoeft ook niet snel te werken als het maar een beetje te doen is voor dr ik heb in dat menu al alles uitgevingkt en ook al standby uitgeschakeld alles in msconfig opgeschoont en ingesteld dat de pc sneller boot
Link naar reactie
[quote:36ed48b538="pascal7"]weet ik alleen mijn zusje geilt nogal op mooie pc schermen win. 98 werkt er niet echt lekker op snap zelf ook niet waarom elke week had ze er toen probleemen mee en aangezien ik geen zin heb in haar probleemen heb ik uit wanhoop xp er maar opgezet terwijl ik wist dat die pc echt de min. systeemeisen heeft en het werkt nog ook al iets van een half jaar geen probleemen het hoeft ook niet snel te werken als het maar een beetje te doen is voor dr ik heb in dat menu al alles uitgevingkt en ook al standby uitgeschakeld alles in msconfig opgeschoont en ingesteld dat de pc sneller boot[/quote:36ed48b538] dan zou ik echt voor 256mb gaan en alles op classic look met beste prestaties (dus ook geen blauwe taakbalk maar gewoon classic look)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...