Ga naar inhoud

Tips gevraagd voor verhuizing


Aanbevolen berichten

Zijn er nog bepaalde onderdelen van een computer waar je op moet letten als je verhuist zoals het vastzetten van een harde schijf of zo? De verhuizers nemen wel speciale computerbakken mee. Vanaf dinsdagochtend kan ik dit niet meer lezen aangezien de computer dan afgekoppeld gaat worden voor de verhuizing van woensdag a.s.
Link naar reactie
[quote:5b43234bb3="Obi-wan-kenobi"]Zou wel voorzichtig zijn met TFT-monitoren![/quote:5b43234bb3] Die zijn niet aanwezig. Slechts 2 pc's, 2 crt-schermen (19 en 17 inch), een scanner (daar draai ik het slotje aan de onderkant even om), een flinke basspeaker en wat kleine speakertjes en tenslotte 1 printer. Ok, dan weet ik genoeg.
Link naar reactie
[quote:29b753e5b2="pcguy"]die flinke bass speaker moet je ook niet al te lomp meedoen, in de woofer zit namelijk een zware magneet die als je lomp doet de woofer kan beschadigen. echter wat versta je onder een zware baskast? bij een niet al te grote valt het nog wel mee (grote is voor mij een 18" woofer)[/quote:29b753e5b2] Als die magneet erg zwaar is, dan moet je ervoor zorgen dat de harddisk niet in de buurt van die magneet komt.
Link naar reactie
[quote:a755a85305="Kaz'Duzar"][quote:a755a85305="pcguy"]die flinke bass speaker moet je ook niet al te lomp meedoen, in de woofer zit namelijk een zware magneet die als je lomp doet de woofer kan beschadigen. echter wat versta je onder een zware baskast? bij een niet al te grote valt het nog wel mee (grote is voor mij een 18" woofer)[/quote:a755a85305] Als die magneet erg zwaar is, dan moet je ervoor zorgen dat de harddisk niet in de buurt van die magneet komt.[/quote:a755a85305] owjah ook dat nog eens,
Link naar reactie
[quote:aeab17d570="Johnny321"]En de hd heeft dan meer rust. Zo kan de 'arm' niet op de platters stoten als men heel hard over drempels jaagt :D[/quote:aeab17d570]Niet iedere HD zit horizontaal in een staande kast gemonteerd, denk bv maar eens aan zo'n krappe desktop waar ze 'op z'n kant' ingezet zijn. Daarnaast, een beetje moderne HD gaat vanzelf in 'park' als ie uitgezet word; de koppen gaan (als ik het goed weet) helemaal naar de binnenkant waar je in een speciale zone neerkomen. Vanuit die zone wachten ze ook tot de schijf weer volledig op toeren is bij een (her)start, omdat de koppen dan pas op een soort 'luchtbel' zweven. Koppen hebben dus in normaal bedrijf geen contact met de platters. Blijft het alsnog een goed idee om de kast op z'n kant te vervoeren; iig zo dat alle kaarten en koelers op het moederbord rusten (die kan wel wat hebben). Na het verhuizen wel even de kast open maken en kijken of alles nog op zijn plaats zit (kaarten even aandrukken, koelers checken etc.) VOORDAT je 'm aanzet. Je weet immers nooit hoe ruw die verhuisboys er mee omgaan.
Link naar reactie
Is het een optie, om je computermateriaal in een luxe auto mee te nemen? Ik begrijp je bezorgdheid, maar ik heb ook wel eens computer meegenomen in mijn eigen auto en dat alles zonder problemen. Vastzetten achter één van de voorstoelen, dekens er omheen. Succes met verhuizen, het heeft zo zijn charmes.
Link naar reactie
[quote:485fe93be1="Obi-wan-kenobi"]Heb wel 's gehoord dat je een floppy in de floppydrive moet laten zitten bij vervoer ... of moet je 'm er nou uit laten? :P Anyway, zo'n PC kan wel tegen een stootje ... die van mij krijgt ook wel 's klappen als ie niet meewerkt ... :wink: [/quote:485fe93be1] reken maar dat een pc wel tegen een stootje kan, bij mij op school hebben die kinderen al twee keer een pc van ongeveer 40 cm hoogte naar beneden laten vallen, en dat gebeurde dan ook nog eens terwijl die pc´s aanstonden.... Laatst liet een zoontje van een collega een pc van een bureau naar beneden donderen, die computer heeft het ook overleeft. Natuurlijk zijn mijn verhalen niet representatief en het is natuurlijk niet gezond voor een pc, maar een pc kan heus nog wel iets hebben. :wink:
Link naar reactie
[quote:7694ad7a95="jackdegek"][quote:7694ad7a95="Obi-wan-kenobi"]Heb wel 's gehoord dat je een floppy in de floppydrive moet laten zitten bij vervoer ... of moet je 'm er nou uit laten? :P Anyway, zo'n PC kan wel tegen een stootje ... die van mij krijgt ook wel 's klappen als ie niet meewerkt ... :wink: [/quote:7694ad7a95] reken maar dat een pc wel tegen een stootje kan, bij mij op school hebben die kinderen al twee keer een pc van ongeveer 40 cm hoogte naar beneden laten vallen, en dat gebeurde dan ook nog eens terwijl die pc´s aanstonden.... Laatst liet een zoontje van een collega een pc van een bureau naar beneden donderen, die computer heeft het ook overleeft. Natuurlijk zijn mijn verhalen niet representatief en het is natuurlijk niet gezond voor een pc, maar een pc kan heus nog wel iets hebben. :wink:[/quote:7694ad7a95] een maat van mij ook al 5 keer ding van bureau af laten stuiteren, werkt nog gewoon. bij ons op school een server 1,70 naar beneden gestuitert ook niks mee aaan de hand
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...