Ga naar inhoud

Graag advies over aankoop scanner.


Aanbevolen berichten

Sinds kort heeft mijn 5 jaar oude scanner (HP Scanjet 6200C)helaas het loodje gelegd. Nu wil ik dus graag een andere goede scanner kopen. De scanner wordt aangesloten op een vrije USB poort in mijn computer. Ik zoek een scanner die goed samen gaat met de aanwezige USB hub die aan de andere USB poort hangt. (De Scanjet 6200C gaf daar nog wel eens wat problemen mee). Ik heb Windows XP Home op mijn computer, en een pentium 4. Kan iemand mij advies geven wat een goede keus zou zijn? Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor het advies.
Link naar reactie
[quote:13096f8334="sjouwer"]ik denk dat je hiervan altijd wel last van zal blijven houden op moment dat de scan van scanner naar computer gaat vraagt dit een zware data stroom en is het beter dit direct aan de computer te sluiten dan via een hub[/quote:13096f8334] eens : in de boekjes staat vaak dat de werking niet gegarandeerd wordt als ie op een hub staat aangesloten. Deal maken met de winkel dat je je geld terugkrijgt als ie niet via een hub werkt ?
Link naar reactie
De scanner zat rechtstreeks aangesloten op de USB poort van de computer, en in de andere USB poort zit de Hub (met daaraan de printer en het modem voor ADSL, en af en toe de digitale camera). Is het dan zo dat een scanner nooit goed werkt, als er een USB Hub op je computer is aangesloten? :o Waar ik de scanner voor wil gebruiken: niet voor professionele doeleinden. Met name voor het inscannen van foto's, tekeningen en kopietjes maken van rekeningen, documenten enz.
Link naar reactie
[quote:f0b1c121d4="derkdejong"]ik zou kiezen voor een hubje met eigen stroomvoorziening boven een kaartje dat ook weer de voeding van de pc belast. die adsl-usb-modems nemen al het maximum aan stroom af. zo´n hubje koop je al voor zo´n 15 eurootjes.[/quote:f0b1c121d4] dan zit je nog met de bandbreedte te klojen
Link naar reactie
[quote:d387e44a1f="Mrs.Birdlover"]Mijn hub heeft wel overigens een eigen stroomvoorziening. Ik ben maar een leek op dit gebied, maar als ik nou de ADSL verbinding verbreek, dan zou het toch mogelijk moeten zijn om te scannen?[/quote:d387e44a1f] dan lijkt mij dat de bandbreedte voldoende zou zijn ja
Link naar reactie
Canon heeft een LiDE serie, die LED techniek gebruikt ipv een klassieke 'lamp'. Voordeel is dat die scanners relatief goedkoop zijn en geen opwarmtijd hebben. Daarnaast zijn ze lekker plat en compact. Nadeel is dat een 'lamp' vaak net wat beter presteerd. Overigens stond in de C!T van een maand of 3 geleden een test van voordelige scanners, waar ook een LiDE 20 of 30 redelijk tot goed uit de test kwam.
Link naar reactie
[quote:7987c19d9b="Mrs.Birdlover"]Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik overrompeld ben door het zeer fraaie design.[/quote:7987c19d9b]Tja, vrouwen en design... :D V: "Wat voor auto rijd je?" A: "Een blauwe..." Maar je hebt gelijk hoor, met zo'n ding op je bureau maak je iig indruk! Ik lees wel dat ie een beetje korrelige scans maakt.
Link naar reactie
[quote="Captain_Kansloos"][quote:51e1a4b85a="Mrs.Birdlover"]Ik moet eerlijkheidshalve wel toegeven dat ik overrompeld ben door het zeer fraaie design.Tja, vrouwen en design... :D V: "Wat voor auto rijd je?" A: "Een blauwe..." [/quote:51e1a4b85a] Eh...nee een witte. (Een Volvo geloof ik) :wink: Ik zal nog eens kijken of ik wat reacties van gebruikers kan vinden op internet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...