Ga naar inhoud

problemen bij frontaansluitingen


Aanbevolen berichten

Bij het overzetten van een systeem naar een nieuwe kast (coolermaster centurion) heb ik wat problemen met de frontaansluitingen. Hierover heb ik twee vragen; Bij het aansluiten van de audio is de microfoonaansluiting gelukt. Voor de koptelefoon moet ik twee losse pinstekkers aansluiten op het mobo (asus a7n8x) op pinnen die verbonden zijn door van die bruggetjes. loshalen is geen optie dan werkt de audio aan de achterkant niet meer. Mijn idee is nu de draden dan maar op de bruggetjes te solderen. Kan dit kwaad? Een ander probleem is de firewire aansluiting. De a7n8x heeft geen standaard firewire dus er zit een een pci kaartje in de pc. De frontaansluiting van de kast heeft een kabel met aan het einde een 4 pinsaanluiting. Maar die kan ik op het kaartje (Qtec pci firewire) nergens kwijt! Mijn idee was om dan maar buitenom naar de firewire aansluiting te gaan. Maar nu blijkt er nergens een losse firewire plug of verloopsnoer te krijgen te zijn. Een kabel slopen voor alleen de plug is een vrij dure oplossing. de pc staat onder een tafel dus de frontaansluitingen zijn me wel wat extra inspanning waard. Heeft iemand hierover nog tips?
Link naar reactie
De aansluiting van de audio moet toch gewoon gesplitst kunnen worden? Dat gebeurt toch ook als je een splitter in de jackplug stopt? Of zie ik dat te simpel? Het zou nog te maken kunnen hebben met de voorziening dat als je een koptelefoon aansluit de boxen moeten dempen. Voor mij hoeft dat overigens niet. Even in het algemeen; ik vind dat het gebruik van frontaansluitingen nog slecht gestandaardiseerd is, het is een warboel van stekkers en pinnen waar je vaak niet of moeilijk uitkomt. :evil: Het moet toch niet zo moeilijk zijn een universele plug te maken waarmee je dit alles (meestal usb, microfoon, koptelefoon en Firefwire) op je mobo aansluit?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...