Ga naar inhoud

Hardeschijf maakt rare geluiden.


Aanbevolen berichten

Als ik mijn computer opstart, en ik start windows op (dual boot met linux), krijg ik de melding dat de boot device niet te openen is. in linux doet alles perfect. dit is al eerder voorgekomen, maar toen was het zo weg, na de pc een tijdje uit te zetten. hij heeft al een tijd uitgestaan, maar nog steeds het probleem. vlak voor dit gebeurde hoorde ik steeds klikklak uit de hardeschijf, windows crasht. hoe los ik dit op?
Link naar reactie
[quote:7a860a9453="flnhst"]Als ik mijn computer opstart, en ik start windows op (dual boot met linux), krijg ik de melding dat de boot device niet te openen is. in linux doet alles perfect [/quote:7a860a9453] Welke bootmanager gebruik je? [quote:7a860a9453="flnhst"]vlak voor dit gebeurde hoorde ik steeds klikklak uit de hardeschijf, windows crasht. [/quote:7a860a9453] Wat is het voor een (merk)PC? Als je 'm zelf samen gesteld hebt, maakt die molex die op je harddisk is aangesloten, nog wel goed contact? Controleer ook de andere molexen. [quote:7a860a9453="flnhst"]ik heb alle usb apparaten er uit gehaald, maar nog steeds hetzelfde. het kan misschien een beschadigd stukje hd zijn. [edit] nu weet ik het zeker: FATAL ERROR: Bad primary partition 1: Partition ends in the final partial cylind[/quote:7a860a9453] Waar komt die foutmelding vandaan? En wat is het test resultaat van de diagnostics software van de harddisk fabrikant?
Link naar reactie
ik gebruik lilo als bootmanager. die error komt van cfdisk. het is een NEC. diagnostics software? ik heb een Maxtor, kan ik die diagnostics software ergens downloaden? alles werkt weer, ik heb de partitietabel verwijdert, en windows op het eind van de hd gezet, maar de beschadiging is er nog steeds.
Link naar reactie
[quote:61b2838a6a="flnhst"] ik gebruik lilo als bootmanager. [/quote:61b2838a6a] En kloppen de gegevens over de Windows partitie in /etc/lilo.conf nog wel. Had je nog wijzigingen gemaakt in de partitie grootte met bijvoorbeeld Partition Magic? [quote:61b2838a6a="flnhst"] diagnostics software? ik heb een Maxtor, kan ik die diagnostics software ergens downloaden? [/quote:61b2838a6a] Onder andere bij de website van [url=http://www.maxtor.com/portal/site/Maxtor/?epi_menuItemID=3c67e325e0a6b1f6294198b091346068&epi_menuID=976d37cd478c5826433f226075b46068&epi_baseMenuID=976d37cd478c5826433f226075b46068&channelpath=/en_us/Support/Software%20Downloads/ATA%20Hard%20Drives&downloadID=22]Maxtor.[/url] [quote:61b2838a6a="flnhst"] alles werkt weer, ik heb de partitietabel verwijdert, en windows op het eind van de hd gezet, maar de beschadiging is er nog steeds.[/quote:61b2838a6a] Meestal wordt Windows toch aan het begin van de harddisk geïnstalleerd. In Linux wordt dit dan partitie /dev/hda1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...