Ga naar inhoud

Nieuwe dvdbrander


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb zelf een Plextor 708a dvd brander (al een paar maanden). Mijn buurman heeft een oude cdbrander die de geest heeft gegeven, nu wil hij een dvd brander. Omdat ik al een paar maanden die plextor heb, ben ik er een beetje uit. Ik hoorde dat er duallayer-branders zijn. Wat is dat? Dan nog een vraag: welke branders zijn dat (merk), en wat kosten ze? Nog het meest belangrijkste: zijn ze goed, of kan ik toch mijn buurman beter een brander aanraden zoals ik zelf heb?
Link naar reactie
Duallayer is in nederlands dus dubbel laags. Dwz, op de schijf zitten dan 2 laagjes: een half reflecterende laag en daarachter een helemaal spiegelende laag. Die semi doorschijnende laag is speciaal. Door de laser iets anders scherp te stellen kan hij beide lagen lezen. Op gewonen film dvd's zit dit al lang. Er kan ong 7 (of 9, ik weet het niet meer) GB op zo'n dubbellaags schijf. Nu zijn er dus branders die ook zulke schijfjes kunnen schrijven. Je kan dus 2x zo veel kwijt. Beetje rommelige uitleg, maar dat is het.
Link naar reactie
dual layer kan 8,5 GB op een dvd schijfje branden. Helaas zijn de lege media hiervoor nog ERG slecht te krijgen, en bovendien erg duur (ongeveer 38 euro per schijfje als ik me niet vergis :o) Als de brander echter minimaal 4 jaar mee moet gaan, zou ik iig wel voor dual layer gaan, en in dat geval is de NEC 2510 de beste keus qua prijs/kwaliteit verhouding.
Link naar reactie
[quote:ee19a9149b="MPG"]dual layer kan 8,5 GB op een dvd schijfje branden. Helaas zijn de lege media hiervoor nog ERG slecht te krijgen, en bovendien erg duur (ongeveer 38 euro per schijfje als ik me niet vergis :o) Als de brander echter minimaal 4 jaar mee moet gaan, zou ik iig wel voor dual layer gaan, en in dat geval is de NEC 2510 de beste keus qua prijs/kwaliteit verhouding.[/quote:ee19a9149b] en als ik het goedbegrijp kan je dan met zo'n dual layer brander, alles wat nu op de markt is branden. ik heb nu zo'n ding die niet alles wil branden, maar daar heb je dan geen problemen mee,, neem ik aan?
Link naar reactie
[quote:a436e0537a="evisu"] en als ik het goedbegrijp kan je dan met zo'n dual layer brander, alles wat nu op de markt is branden. ik heb nu zo'n ding die niet alles wil branden, maar daar heb je dan geen problemen mee,, neem ik aan?[/quote:a436e0537a] Wat bedoel je met 'alles'? Die NEC-2510 brandt gewoon DVD+R(W) en DVD-R(W) en ook dual layer DVD's die later dit jaar vast veel goedkoper gaan worden. Maar bij elke brander (maakt niet uit welk merk) heb je het verschijnsel dat ze niet overweg kunnen met een bepaald merk en type schijfje. Het is vaak ook een kwestie van proberen welke schijfjes goed zijn voor je brander. Veel schijfjes halen ook niet in elke brander de maximale brandsnelheid die erop staat.
Link naar reactie
Van Plextor ken ik geen dual layer-branders, maar je hebt ook: LG GSA-4120B (12x speed); Lite-On SOHW-832S; Sony DRU-700A; ... Ook interessant is de BenQ DW822A, deze is later dit jaar met officiële firmware te flashen naar dual layer: http://www.benq.nl/Products/DVDRewriter/index.cfm?product=412
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...