Ga naar inhoud

S0-memory....CL2 / CL3


Aanbevolen berichten

Hallo experts ! Ik zoek voor m'n laptop (een Armada E500) wat extra geheugen. Nu zit er een PC133/CL3 module in van 128Mb. Sommige modules (CL3) die ik bijplaats ziet ie half (128 ipv 256), en sommige ziet ie helemaal niet. Uit een andere heb ik een 128Mb - CL[b:207ebd03b7]2[/b:207ebd03b7] overgezet, en die wordt gewoon keurig gezien :( .... Wat is nu precies het verschil tussen CL2 en CL3 ? En waarom ziet ie CL3 niet terwijl de eerste module wel CL3 is ? De laptop kan modules tot 256Mb aan (2 sloten, max 512Mb). Wie kan me een beetje voorlichten ?
Link naar reactie
Dat cl2 en 3 is de cas latency. Heeft te maken met de snelheid, of eigenlijk de tijd tussen bepaalde instructies. (er zijn meer van die latencys, maar ik weet ze niet allemaal meer. B.v. RAS pre-charge of zo) Dit heeft dus alleen met snelheid te maken, lager is beter. Dat het geheugen (soms) niet herkent wordt zal waarschijnlijk liggen aan de ondersteuning voor singl een double sided geheugen. Dus wat belangrijk is is wat het mobo ondersteund.
Link naar reactie
[quote:615e774f7d="AmezorC"]Hmm, klinkt allemaal heel logisch. Dus ik moet het niet zoeken tussen CL2 of CL3, maar tussen single- en doublesided geheugen ? Lekker gepuzzle :wink: . Bedankt voor je uitleg.[/quote:615e774f7d] singlesided geheugen daar zit alleen aan een kant chips en bij doublesided geheugen daar zit aan allen 2 kanten chips
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...