Ga naar inhoud

Backups maken op DVD+RW


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik wil van mijn bestanden backups op DVD gaan zetten met behulp van Nero. Het lijkt me voor dit doel (regelmatige backups) het handigst om hiervoor dan DVD Rewritables te gaan gebruiken. Ik kan zo gauw geen test ontdekken van deze schijfjes, maar ik meen me te herinneren, dat bepaalde DVD RW's niet best uit de tests kwamen...Ik wil natuurlijk wel betrouwbare backup's kunnen maken van mijn data- en fotobestanden, dus wil ik hiervoor ook goed materiaal gaan gebruiken. Heeft iemand ervaring met deze manier van backuppen en kan iemand me adviseren over het beste merk DVD+RW's? Ik heb een AOpen DVRW 2412Pro brander en gebruik meestal Imation of Philips CD/DVD R's. Bijvoorbaat dank..
Link naar reactie
Hallo, Bedankt voor alle tips.. Ik kwam dus uit bij Philips DVD+RW's. Blijkt dat die alleen nog maar bestaan in 4 speed. Mijn AOpen 2412Pro ondersteunt helaas geen DVD+RW 4x, maar slechts tot max. 2.4. Op de site van Aopen gezocht naar firmware, maar er is geen firmware voor deze brander om op te waarderen....Pech dus... Ik ga voorlopig maar aan de gang met mijn voorraadje DVD+R 2.4..
Link naar reactie
[quote:6612c5f3b8="Salseros"]4x media kun je gewoon op je brander gebruiken ook al kan hij het niet aan, hij brandt alleen langzamer.[/quote:6612c5f3b8] Volgens mij is dit niet (altijd) waar, ik meen me te herinneren dat er op de verpakking van Philips dvd+rw een waarschuwing hieromtrent staat. Een firmware update is eventueel nodig; zie informatie over de dvd schrijver a.u.b.!
Link naar reactie
Op de Philips +RW media staat inderdaad een waarschuwing [quote:1342a90933]Deze disk voldoet aan de 1x-4x snelheidsstandaard voor DVD+RW opnamen. Wanneer u deze disk probeert te gebruiken in een 2.4x recorder die de 4x snelheid niet ondersteund kan dit leiden tot schrijffouten, leesfouten, of vernietiging van de opgenomen data op de disk. Om deze disk toch te kunnen gebruiken in uw 2.4x recorder heeft u de nieuwste "firmware" van uw recorder nodig. Om te verifiëren of u de juiste "firmware" heeft kunt u contact opnemen met de fabrikant van de recorder, of kunt u de laatste informatie vinden op de volgende website, [url]http://www.DVDRWservices.com[/url].[/quote:1342a90933]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...