Ga naar inhoud

driver_irql_not_less_or_equal probleem


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb op mijn medion aldi PC sinds de aanleg van een wlan netwerk bovenstaand probleem (driver_irql_not_less_or_equal), dit verschijnt dan in de vorm van blauwe schermen. Hoe kan ik dit oplossen ?? volgens mijn broertje staat heel soms de videokaart als boosdoener, maar sindsdien de wlan card (die er dus al inzat, nix aan de hardwareconfiguratie veranderd) actief is krijg ik blauwe schermen. Ik heb gekeken met systeeminfo bij de IRQ's, daar zag ik dat de wlan card, mijn 9800XL en 2x een USB controller hetzelfde IRQ gebruiken, kan het hier aan liggen, of zijn de drivers niet goed ?? Hier de foutmelding: [code:1:fd71ee88cf] DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL STOP: 0x000000D1(0x0000000C, 0x00000002, 0x00000000, 0xF7347C00) dne2000.sys_address F7347C00 base at F7341000, datestamp 3c3cdbf4 [/code:1:fd71ee88cf] Ik hoop voldoende info te hebben gegeven en dat mijn probleem snel is opgelost! Alvast bedankt, Groetjes van NoepZor ( :lol: :lol: :wink: )
Link naar reactie
http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmd_stp_ottj.asp irql heeft dacht ik trouwes nix met irq's te maken trouwes ;) denk dat er wat mis zit in de pas geinstallede drivers of er staat ergens iets verkeerd?
Link naar reactie
Ik had diezelfde fouten toen ik m'n geheugen 'verkeerd' had zitten :-? Toen ik t in DIMM slot 1 & 3 had (Dual Channel) kreeg ik blauwe schermen, errors, etc. Daar heb ik 2 maanden mee moeten leven :cry:. Toen ging ik andere combinatie sloten testen (wist toen zeker dat t niet m'n geheugen was... 0 errors na 11:32 uur Memtest 86+ :roll:). Slot 2 & 3 (Single Channel) geen problemen. Slot 1 & 2 ook niet (Dual Channel)... slot 1 & 3 samen = errors. Dus check ff je geheugen... Memtest 86+ t, kijk of t goed in de sloten zit, probeer andere sloten. Je weet maar nooit ;)
Link naar reactie
[quote:c89cfec723="NoepZor"]PC stond gewoon stil, sinds Wlan zijn de problemen begonnen, lijkt me niet dat me mem ineens ral is geworden :-?[/quote:c89cfec723]Mijn mem is ook niet ral... had t alleen in de verkeerde DIMM sloten zitten :roll: En beta BIOS schijnt dat voor me te fixen.. maar daar ga ik niet aan beginnen. En wat als je die WLAN nu eruit haalt? Heb je zkr al geprobeerd....
Link naar reactie
Ik heb 't ook gehad... het kwam steeds vaker bij het opstarten te voorschijn. Volgens mij was dat vóór er bij terugkomst van vakantie hem aanzettend er een brandlucht ontstond waarna er een nieuwe [i:387e1bae3c]voeding [/i:387e1bae3c]in werd gezet en het probleem blijkbaar over was, zoals ik me nu bedenk.
Link naar reactie
[quote:74244e3464="Red Dragon"]Dit probleem heb ik in het verleden zelf ook gehad, toen kwam het doordat er te veel hardware op 1 IRQ zat. Kijk of je wat on-board spul in de bios kan uitzetten wat je toch niet gebruikt. probeer wat PCI kaarten te verplaatsen.[/quote:74244e3464] zoals ik al zei, er zitten 4 apparaten op IRQ 16, soms geeft hij videokaart als oorzaak bij MS Crash analysis, maar meestal niet. dit zit op IRQ 16: - Videokaart (ATi Radeon 9800XL) - 2x USB Controller - Wlan Netwerkkaart Kan niet zonder deze apparaten, dus uitschakelen heeft geen nut. Misschien dat het helpt als ik iets op een andere IRQ zet, maar hoe dat moet weet ik niet, welke IRQ's mag je toewijzen aan een apparaat, en hoe wijzig ik een IRQ ? De PC is niet gewijzigd en zou gewoon moeten werken, als ik het niet softwarematig kan oplossen bel ik medion wel. Grtz NoepZor
Link naar reactie
Probeer het volgende : Ik gok erop dat je mobo een gewone NIC (netwerkkaart) heeft, disable die in je BIOS (bij onboard) of indien PCI eruit halen en 2-3 keer booten. Komt het probleem nog steeds voor ? In BIOS van je mobo : zet PNP OS op NO (als ie daar niet op staat) Indien je de optie hebt in je BIOS : Reset Configuration Data. Heb je het probleem nog ? JA : doe een bios discharge (clear cmos) Probleem nog steeds ? Haal de Wlan kaart eruit en boot 2-3 keer zodat alle drivers weg zijn. STop de WLAN er wqeer in en installeer de boel exact zoals is aangegeven met de meegeleverde drivers. Komt het probleem nog voor ? Dan wordt het vaag, dan een versie windows XP install (dus HD formateren) succes
Link naar reactie
[quote:607aa87b4c="Bosje"]Probeer het volgende : Ik gok erop dat je mobo een gewone NIC (netwerkkaart) heeft, disable die in je BIOS (bij onboard) of indien PCI eruit halen en 2-3 keer booten. Komt het probleem nog steeds voor ?[/quote:607aa87b4c] Ik heb de NIC uitgeschakeld, nog steeds problemen, ik denk dat het echt aan die IRQ ligt. [quote:607aa87b4c] In BIOS van je mobo : zet PNP OS op NO (als ie daar niet op staat) Indien je de optie hebt in je BIOS : Reset Configuration Data. [/quote:607aa87b4c] Ik zal deze optie eens zoeken [quote:607aa87b4c] Heb je het probleem nog ? JA : doe een bios discharge (clear cmos) Probleem nog steeds ? Haal de Wlan kaart eruit en boot 2-3 keer zodat alle drivers weg zijn. STop de WLAN er wqeer in en installeer de boel exact zoals is aangegeven met de meegeleverde drivers. Komt het probleem nog voor ? Dan wordt het vaag, dan een versie windows XP install (dus HD formateren) succes[/quote:607aa87b4c] Ik installeer Win liever niet opnieuw en maak de kast liever niet open, hij hoort gewoon te werken, lijkt me raar dat je een PC verkoopt waarvan je de WLan card, videokaart of usb controller niet tegelijk kunt gebruiken. Ik ga medion maar eens bellen of dit probleem bij hun bekend is, en hoe het volgens hun opgelost kan worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...