Ga naar inhoud

USB apparaat voor massa opslag


Aanbevolen berichten

Ik heb een HP Pavillion 431nl. Ik wil hier een externe harde schijf(40GB) op aansluiten via een USB poort. Ik heb ook een USB 2.0 PCI kaart geinstalleerd. Als ik de externe harde schijf als "master" instel wodt hij in apparaatbeheer als vaste schijf herkend maar wordt er geen drive letter aan toegewezen. Als ik de externe harde schijf als "Cable select" instel wordt hij weergegeven als "USB apparaat voor massaopslag". Aangesloten op de langzame USB uitgang met een geel vraagteken. Aangesloten op de snelle USB uitgang komt er een foutmelding dat het apparaat niet gestart kan worden. Ik heb van HP de nieuwste bios update geinstalleerd maar daarmee is het niet veranderd . Hoe krijg ik die externe harde schijf aan het werk?
Link naar reactie
Ik draai Windows XP. Volgens de instructies heeft XP de drivers zelf. Als ik het apparaat aansluit verschijnt in apparaat beheer de melding "USB apparaat voor massaopslag"(Een rood lampje op apparaat) Rechtermuisklik "Dit apparaat werkt correct" Na enige seconden wordt het lampje op het apparaat groen en verdwijnt de melding in apparaatbeheer.
Link naar reactie
Ik ben ook wel benieuwd of iemand hier een oplossing voor heeft. Ik heb nl. ook zo'n externe HDD-behuizing (van MyCom) aangesloten op een USB-2.0 poort. Frappante is dat m'n WD 120GB 7200rpm 8MB cache HDD (NTFS geformatteerd, 4 partities) hetzelfde probleem vertoont wat jij aangeeft. Heb ook afwisselend MASTER, SLAVE en CS gebruikt, maar steeds geen succes. Maar m'n Maxtor 80GB 7200rpm 2MB cache (eveneens NTFS geformatteerd, 4 partities, MASTER) doet het perfect in die externe behuizing! Die zit er nu dus in ... :wink:
Link naar reactie
[quote:4c4c19f5ae="Obi-wan-kenobi"]Heb ook afwisselend MASTER, SLAVE en CS gebruikt, maar steeds geen succes. [/quote:4c4c19f5ae] Een Western Digital harddisk kan toch worden gejumperd als Singe. Staat deze op Master, dan moet er ook een Slave aanwezig zijn. [quote:4c4c19f5ae="Obi-wan-kenobi"]Maar m'n Maxtor 80GB 7200rpm 2MB cache (eveneens NTFS geformatteerd, 4 partities, MASTER) doet het perfect in die externe behuizing! [/quote:4c4c19f5ae] Een Maxtor harddisk heeft bij mijn weten geen aparte single jumper stand. Dus die zou inderdaad als Master moeten werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...