Ga naar inhoud

CDrom station wordt niet gevonden


Aanbevolen berichten

[quote:85579df1d4="Velduh"] Hoe kan ik erachter komen of het IDE kanaal werkt? [/quote:85579df1d4] Ik vind EVEREST Home Edition wel handig: http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1 Ow, wach ff, dit kan simpeler: Settings/Control Panel/System/Device Manager/IDE ATA/ATAPI Controllers. Daar zou je goed een functionerende Primary en een Secondary IDE controller moeten zien staan ...
Link naar reactie
[quote:eb34bba632="Obi-wan-kenobi"][quote:eb34bba632="Comp-Freak"] Ik denk dat je master/slave jumpers niet goed staan. [/quote:eb34bba632] Wel apart dat een nieuwe Windows-installatie je jumpersettings aan kan passen ... :P[/quote:eb34bba632] [quote:eb34bba632="Velduh"]Ik heb windows geinstalleerd dmv van m'n brander. Ik had er een nieuwe brander ingezet en toen deed mijn gewone CDstation het niet meer. Bij apparaatbeheer staat alleen mijn CDRW station.[/quote:eb34bba632] Hij had er nieuw spul in gezet :P
Link naar reactie
[quote:e73ad57f33="Comp-Freak"] [quote:e73ad57f33="Obi-wan-kenobi"] [quote:e73ad57f33="Comp-Freak"] Ik denk dat je master/slave jumpers niet goed staan. [/quote:e73ad57f33] Wel apart dat een nieuwe Windows-installatie je jumpersettings aan kan passen ... :P [/quote:e73ad57f33] [quote:e73ad57f33="Velduh"] Ik heb windows geinstalleerd dmv van m'n brander. Ik had er een nieuwe brander ingezet en toen deed mijn gewone CDstation het niet meer. Bij apparaatbeheer staat alleen mijn CDRW station. [/quote:e73ad57f33] Hij had er nieuw spul in gezet :P [/quote:e73ad57f33] DOH!!! :oops:
Link naar reactie
als je opstart, ziet hij dan de drives wel? doe eens een cmos clear? misschien dat dat wat helpt, in de handleiding van je mobo staat hoe je het moet doen hoeveel harde schijven heb je? als je er 1 hebt dan kan je ook nog te proberen de cdrom als master aan de kabel te hangen en de brander als slave aan de andere kabel waar ook de hdd op zit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...