Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

[quote:851f50cbbf="r-type"]er zit een nokje op zo'n kabel waardoor je hem niet kunt omdraaien[/quote:851f50cbbf] Dit is lang niet bij alle kabels en vooral diskettestations zo hoor. Heel vaak moet je zelf kijken waar pin 1 zit. (meestal de rode draad van je af, dan zit ie goed. Dus van achteren gezien links) [quote:851f50cbbf="r-type"]bovendien geeft de pc bij de start bij de bios check aan als het fout zit,(no floppy drive attached of iets dergelijks)[/quote:851f50cbbf] @ Bitje: Geeft het bios een foutmelding bij het opstarten?
Link naar reactie
[quote:5efa0c7f11="Bitje"]Overigens geeft apparaatbeheer aan dat ie normaal funktioneert, dat vindt ik wel vreemd.[/quote:5efa0c7f11]Dat zegt niks. Als apparaatbeheer aangeeft dat er iets fout zit heb je 100% kans dat er een probleem is, als apparaatbeheer niet aangeeft dat er iets fout is, heb je een kans dat er geen probleem is.
Link naar reactie
Nou, ik heb een nieuwe FDD gekocht, alles keurig aangesloten, maar hij doet het niet. Andere kabel geprobeerd, was het ook niet. Ook het lampje doet het niet. Deed het bij de vorige FD wel. Het vreemde is dat ik nergens geen foutmelding krijg. Alles werkt volgens het systeem goed. Waar kan dit nou aan liggen?
Link naar reactie
[quote:917a3b2bce="Bitje"]Nou, ik heb een nieuwe FDD gekocht, alles keurig aangesloten, maar hij doet het niet. Andere kabel geprobeerd, was het ook niet. Ook het lampje doet het niet. Deed het bij de vorige FD wel. Het vreemde is dat ik nergens geen foutmelding krijg. Alles werkt volgens het systeem goed. Waar kan dit nou aan liggen?[/quote:917a3b2bce] - kabel ook niet op mobo omgedraait worden. [b:917a3b2bce]- Floppy drive staat aan in BIOS? bij de IDE drives ergens[/b:917a3b2bce] anders gok ik dat je floppy controller kapot is
Link naar reactie
[quote:ee5d854b41="Bitje"]Nou, ik heb een nieuwe FDD gekocht, alles keurig aangesloten, maar hij doet het niet. Andere kabel geprobeerd, was het ook niet. Ook het lampje doet het niet. Deed het bij de vorige FD wel. Het vreemde is dat ik nergens geen foutmelding krijg.[/quote:ee5d854b41] Maar staat in de BIOS [b:ee5d854b41] Floppy Seek [/b:ee5d854b41] wel op [b:ee5d854b41] Enable? [/b:ee5d854b41]
Link naar reactie
[quote:0c9157cb4b="Comp-Freak"][quote:0c9157cb4b="jolo"]Maar staat in de BIOS [b:0c9157cb4b] Floppy Seek [/b:0c9157cb4b] wel op [b:0c9157cb4b] Enable? [/b:0c9157cb4b][/quote:0c9157cb4b] Volgens mij is dat alleen nodig voor die oude 5,25 inch dingen. Om de grootte te bepalen.[/quote:0c9157cb4b] volgens mij ook voor 3,5 inch dingen hoor. lijkt me trouwens sterk dat het er op zou zitten voor iets wat nog ouder is als die 3,5 inch krengen
Link naar reactie
[quote:c8d662533f="Bitje"]Hoe weet ik de controller kapot is en kun je deze vervangen?[/quote:c8d662533f]ALs je er zeker van bent dat alles correct is aangesloten (floppy drive kabel en voedingskabel), tja, dan is die controller kapot. Heel soms kan er gewoon een andere controller bijgeplaatst worden. Soms schakelt het moederbord zelf dan de onboard hardware uit, soms moet dat in de Bios gedaan worden. Verder is het belangrijk om na te gaan of de floppy drive in kwestie goed functioneert met de bijbehorende kabel(s). Als die niet werkt in de computer, dan moet die wel werken in de andere computer. Een drive die in de ene wel werkt en in de andere niet, is vaak niet kapot. Dan is er meestal toch wat anders aan de hand. Het aansluiten van de floppy drive kabel is soms een probleem apart. Je moet achterhalen aan welke zijde pen 1 op de connector zit op de drive als het moederbord. Soms heel makkelijk, soms een heidens karwei. Het is de bedoeling dat de gekleurde zijde aan de kant van pen 1 wordt geplaatst. Soms ontbreekt er van de 34 pinnetjes eentje (pen 3?). Als dat het geval is dat dan ook de kant van pen 1. Zomaar verkeerd om aansluiten, daar ben ik geen voorstander van. Kan tot defecten leiden. Het gaat meestal goed, maar ja, je zal maar tot de categorie missers horen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...