Ga naar inhoud

welke digitale camera?


Aanbevolen berichten

ik wil een digitale camera aanschaffen, maar weet nog niet welke. Ik heb de laatste tijd op meerdere sites naar informatie gezocht, maar ben het spoor een beetje bijster geworden. Mijn voorkeur gaat uit naar de Canon PowerShot A80 en zag bij Alternate een actie: de camera incl. tasje, oplader met batterijen, en 256 mb CF geheugen voor 409 euro. Heeft iemand ervaring met deze camera of eventueel een camera van een ander merk met vergelijkbare specificaties? Mijn budget is tot ongeveer 400 euro.
Link naar reactie
ik heb hem ook: ik heb geen canon aandelen, maar gewoon KOPEN dat ding, vooral als je een 256 MB erbij krijgt. Zeer lage operationele kosten (oplaadbare AA) en CF zijn goedkoop ook. AA batterijen kan je zowat in elk gehucht op deze aarde vinden, lijkt me praktisch op vakantie als je je lader bent vergeten of zo. Ik heb gewoon de hema lader gekocht. Let op. neem 2 sets batterijen. liefst 2100 ampere of hoger. Het beweegbare LCD scherm is geweldig handig. Kan je lekker fotos over de hoofden van al die lange mensen maken (vindt ikzelf nog het leukste) Camera in auto stand, iedereen kan fotos mee maken en als je fotofiel bent, je kan ook van alles instellen. Ik heb zelf 2x 256 Mb, zat voor vakantie etc. Merk : Dane Elec en Kingston (50 eurie per stuk voor betaald) Succes met je keuze http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/810806 http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/810806
Link naar reactie
Ik heb ook een A80, met een 512MB SanDisk kaart erin. Mooi toestel, gebruiksvriendelijk, veel mogelijkheden en uitstekende kwaliteit foto's. Dat draaibaar scherpje is gewoon handig, alleen de resolutie is niet bijzonder hoog en het scherm is vrij klein. Maar dat manco kom je bij vrijwel alle andere toestellen tegen. Persoonlijk vindt ik het mooiste aan de Powershot serie dat ze volledig point-n-shoot zijn, maar dat je ook handmatige instellingen zoals sluitertijd en diafragma kunt bepalen wanneer je dat nodig acht. Ik moet er overigens bij vermelden dat - ondanks dat ik tot nu toe een tevreden gebruiker ben - mijn camera op dit moment in de reparatie is. De flitser wilde niet meer werken, waardoor er onder die condities dan ook geen foto afgedruk kon worden (camera weigerde). Daarnaast kwam er zo nu en dan een harde tik uit het toestel en was er een sterke 'brandlucht' waarneembaar. Heeft daarvoor overigens probleemloos gewerkt (aangeschaft in december 2003). Ik heb 'm - na contact met Canon - zelf naar het reparatie centrum gebracht (ligt op een paar kilometer afstand van m'n huis) en verwacht 'm over een week of wat terug.
Link naar reactie
[quote:3e97304a35="KoRn"]Mijn voorkeur gaat uit naar de Canon PowerShot A80 en zag bij Alternate een actie: de camera incl. tasje, oplader met batterijen, en 256 mb CF geheugen voor 409 euro. .[/quote:3e97304a35] Alternate : let wel op dat je waarschijnlijk een engesle / duitse handeleiding meekrijgt. En de NL handeleiding is bij mijn weten niet te downen, alleen te KOOP bij canon NL
Link naar reactie
toen wij pas een Canon Powershot A75 kochten bij de mediamarkt zat daar wel een NL handleiding bij. Veel andere mensen hadden een Duitse erbij geleverd... miscshien daar ook eens proberen?? de A75 was daar niet zo duur (iets van 20 euro duurder dan de goedkoopste webshop, - verzendkosten = redelijk goedkoop ;) ) en als je dan een heel accessoirispakket erbij kocht, dus extra geheugenkaart, statief, tasje, oplaadbare batterijen + lader, schoonmaak set dan kreeg je daarop ooknog een leuke korting...
Link naar reactie
[img:29c87a51e2]http://www7.alternate.nl/prodpic/450x450/m/mk-pk1.jpg[/img:29c87a51e2] Als we de foto moeten geloven, dan is het Kingston CF-geheugen, Een GP Powerbank 3 lader met accu's en een Case Logic tasje. Alles van kwaliteitsmerken dus, dus het lijkt me een redelijke deal. Er zijn vast zaken waar je elk onderdeel goedkoper kunt krijgen, maar het loont vaak de moeite (en de verzendkosten) niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...