Ga naar inhoud

[SERVER] kan niet uit...


Aanbevolen berichten

Ik heb 2 problemen met mijn Server met een Intel L440GX moederbord in een Intel Astor II kast (2x 600 mhz Pentium III). Windows 2000 server! Probleem 1: De server sluit zichzelf niet af vanuit windows, er blijft een cursor linksboven knipperen, nadat hij alle voorgaande instructies heeft afgerond (afsluiten windows, aflsuiten netwerk enz.enz.). Kan dit te maken hebben met APM (energie beheer)? Tevens kan ik de computer dan niet uitzetten met de knop (ook niet lang ingedrukt houden). Ik moet de stroom er echt afgooien? Heeft dat met elkaar te maken? Probleem 2: Er zat 384 mb geheugen in (2 simms), gister heb ik deze vervangen door 2x512 mb (Kingston ECC, Registred, 133 mhz sdram). Dit wordt keurig herkend (ik zie 1 gb bij de mem controle) alleen als hij de schijven gaat initialiseren (er zit een adaptec controller AIC 7896 op het bord) loopt hij gelijk vast op de eerste schijf (ik hoor de schijf wel op toeren komen). Het beeld wordt dan zwart en er komt linksboven een cursor te knipperen. Hier blijft hij eindeloos op staan, ik kan ook de bios niet inkomen. Als ik het oude geheugen terug zet werkt dit wel gewoon goed. Zal dit te maken hebben met de bios of moet ik actie ondernemen op de adaptec kaart (firmware ofzo)? bedankt voor de reactie alvast
Link naar reactie
Als het goed is doet windows dat zelf. Ik had een pc met een mobo dat AT en ATX heeft, maar op AT draait. Windows dacht dat hij op ATX draaide dus bij afsluiten startte ie opnieuw op. Toen heb ik bij geavanceer energiebeheer APM uit gezet en toen werkte het zoals het moest, ik kreeg netjes de melding dat mijn pc uit mocht. Het is verre van ideaal, maar misschien is dit een oplossing.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...