Ga naar inhoud

Probleem conversie fat32 > NTFS


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteravond rond 20.00 uur het commando: C:\> CONVERT C: /fs:ntfs gegeven op mijn windows XP home system. Helaas is de machine nu, bijna half 8 de volgende morgen, nog steeds bezig met het converteren. Mijn systeem is een 655mhz computer met een 20 gb hdd, hoeveel rpm deze is weet ik niet. Bij het converteren stond er: "Het converteren van de bestanden op het volume zal enige tijd in beslag nemen. Totale schijfruimte: 20008926 kb vrije ruimte op volume: 17943920 kb vereiste ruimte voor conversie 99215 kb Bezig met converteren van het bestandssysteem." Ik had de hdd eerst geformateerd en daarna windows XP er op gezet. Dus zoveel bestanden staan er niet op de schijf. Ik ben dan ook bang dat het proces niet geheel volgens wens gaat. Ik zie het lampje van de hdd wel af en toe knipperen. Wie kan mij vertellen of het normaal is dat dit zo lang duurt en indien het geen normale gang van zaken is hoe ik mijn hdd nog kan redden ? Bij voorbaat dank, Michael
Link naar reactie
Je harde schijf zal niet kapot zijn. Windows zal echter waarschijnlijk niet meer opstarten. Zorg daarom dat je een goede dos diskette hebt (met NTFS ondersteuning) en formateer de harde schijf daarna opnieuw. (alleen als windows weigert te starten.) Daarna kun je Windows weer installeren. Je kunt proberen om je hd direct te formateren in ntfs. [code:1:223d9b5b0b]format c: /fs:ntfs[/code:1:223d9b5b0b]
Link naar reactie
Als je een Dosdiskette hebt gemaakt m.b.v. www.bootdisk.com moet je nog [url=http://www.sysinternals.com/files/ntfs30r.zip]ntfsdos[/url] downloaden. Zet dit programmaatje op een andere diskette. Boot nu vanaf de Dosdiskette. Wacht tot je het commandoprompt ziet en stop de diskette met ntfsdos erin. Tik nu [code:1:27a4bd02a2]A:\> ntfsdos.exe[/code:1:27a4bd02a2] Nu heb je de mogelijkheid om je schijf te bekijken en te formateren. suc6 :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...