Ga naar inhoud

Ps2 toetsenbord en muis dood


Aanbevolen berichten

Beste meedenkers nadat ik de computer had verplaatst, en de ps2-stekkers van toetsenbord en muis er weer in deed, waren ze beide dood. Dat bleek toen ik de computer opnieuw aanzette. 1. Wat is nu het probleem? en hoe kan het opgelost worden? 2. de muis kan eventueel op een seriële Poort . als de oplossing te moeilijk is, kan het toetsenbord dan ook op een seriële Poort aangesloten worden? hoe moet dat? Wat heb ik daarvoor nodig? 3. En op een USB Poort? hoe moet dat? Wat heb ik daarvoor nodig? Bij voorbaat dank, vriendelijke groet, Bernard
Link naar reactie
En een toetsenbord kan niet op een seriele poort (pin me d'r niet aanvast). Verder zou ik dus aanraden kijken of je de stekkertjes niet verwisseld hebt ;), en wanneer heb je ze d'r ingestopt? Toen je de computer al aan had, of daarvoor? Verder: mij is verteld dat je je ps2 aansluitingen kan opblazen, als je de boel aansluit als de pc aan staat. Nu weet ik niet wat ik erbij moet verwachten (een boem, of gewoon dood, of...), maar blijkbaar mag dat dus niet. Jochem
Link naar reactie
[quote:2468bd16ba="Johnny321"]Muis kun je gewoon op de seriele poort drukken, Windows detecteert het vanzelf. Toetsenbord kun je op USB-poort zetten. Meestal moet je iets in het BIOS veranderen. Ligt eraan wat voorn BIOS je hebt. Windows detecteert ook het toetsenbord automatisch[/quote:2468bd16ba] Voor toetsenbord op USB-poort zettenheb je toch een verloop sterker nodig?d Bernard
Link naar reactie
[quote:c5efb85fe5="igg"]het vervelende is alleen dat bij veel biossen usb-toetsenbord ondersteuning niet default enabled staat. (inderdaad, je moet dan een ps2 tb gebruiken om die instelling te wijzigen 8) )[/quote:c5efb85fe5] Hallo, beste meedenkers Dank voor de vele raadgevingen. Inmiddels heb ik een nieuw USB toetsenbord en muis aangeschaft, euro 50,- !! gelukkig was in de BIOS de detectie van USB poorten ingeschakeld. nu kan ik dus voorlopig weer uit de voeten. Echter, naast de PS 2 poorten blijken ook 2 USB poorten niet of slecht te werken. Kan dat met elkaar te maken hebben? Voorlopig gaat alles via de nog actieve USB poorten. Maar uiteindelijk moet de boel toch weer een keer gerepareerd worden ! groeten, Bernard
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...