Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik heb deze week hetvolgende los van elkaar gekocht: MSI KM4M-L M-ATX AMD Duron 1800 256 mb ddr geheugen 80 gb maxtor hardeschijf 250 Watt voeding ik heb alles goed aangesloten, en zette hem toen aan en daarna viel die na 5 seconden meteen weer uit :-? ik heb ook nog een ander moederbord geprobeerd en een andere voeding maar niks hielp, weet iemand hier wat op? alvast bedankt
Link naar reactie
Dat is toch zo'n all-in-one mobo met onboard KM266/400 videochip met shared memory ? Ik had ook zo'n probleem gehad: bleek te liggen dat de fan van de koeler op de verkeerde pinnen had aangesloten (er waren namelijk 2 pin-aansluitingen). Een ander probleem kan zijn dat de jumper voor de BIOS op erase staat ipv op standard. Ander mogelijkheid: staat de eventuele jumper voor de FSB wel juist ? Dus op 100/133 MHz en niet op 133/166 MHz !
Link naar reactie
heb je de koeler goed geplaatst? Als je daar iets verkeerd hebt gedaan kan het zijn dat je cpu aan gort is, dat zou ook verklaren dat het gebruiken van een ander mobo het probleem niet verhelpt... Heeft dat MSI boardje trouwens niet van die lampjes, waaraan je kunt zien wat er kapot is, als het systeem niet opstart?
Link naar reactie
Waarom zou de voeding te licht zijn? Hier een [url=http://www.amd.com/us-en/Processors/DevelopWithAMD/0,,30_2252_869_1073%5E4317,00.html]lijst van de door AMD aanbevolen voedingen.[/url] Behalve de voeding kan er toch ook nog een andere oorzaak zijn voor het uitvallen na 5 seconden van de pc. Een pc wordt toch tegenwoordig niet meer aangezet met een echte aan/uit schakelaar. Maar met een drukknop die via een kabel naar het moederbord loopt. Dus werkt die drukknop in die pc kast wel goed? Om pc aan te zetten hoeft de knop alleen kort te worden ingedrukt. Maar als ik hier op het knopje druk, en die dan ingedrukt houd, dan gaat hier de pc ook na ongeveer 5 seconden weer uit.
Link naar reactie
[quote:6107f3042a="jolo"]Waarom zou de voeding te licht zijn? Hier een [url=http://www.amd.com/us-en/Processors/DevelopWithAMD/0,,30_2252_869_1073%5E4317,00.html]lijst van de door AMD aanbevolen voedingen.[/url] Behalve de voeding kan er toch ook nog een andere oorzaak zijn voor het uitvallen na 5 seconden van de pc. Een pc wordt toch tegenwoordig niet meer aangezet met een echte aan/uit schakelaar. Maar met een drukknop die via een kabel naar het moederbord loopt. Dus werkt die drukknop in die pc kast wel goed? Om pc aan te zetten hoeft de knop alleen kort te worden ingedrukt. Maar als ik hier op het knopje druk, en die dan ingedrukt houd, dan gaat hier de pc ook na ongeveer 5 seconden weer uit.[/quote:6107f3042a] het probleem is niet het continugebruik maar het opstarten een electromotor trekt bij het opgang komen meer stroom dan bij continu draaien dus een 250 w voeding kan het best opgeven als je de computer aanzet maar voldoende stroom leveren als de computer eenmaal draait en de meeste voedingen hebben een rendament van plus minus 70%
Link naar reactie
aan de voedig ligt het echt niet, ik heb er ook een 480 watt op gehad en daar reageerde die precies hetzelfde op. ik zal eens naar die lampjes gaan kijken wat die aangeven, en morgen kan ik het geheugen testen. als ik de hdd eraf koppel gebeurt er precies hetzelfde, ik denk dat het of aan de processor ligt of aan het geheugen, aan de koeler kan het ook niet liggen want die zit er goed op en ook aan de goede aansluiting
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...