Ga naar inhoud

Router of Wireless modem??


Aanbevolen berichten

Nu ben ik me aan het orienteren voor draadloos ADSL. Ik heb een Win 98 pc en een Win XP pc.. met deze twee wil ik op twee plaatsen in huis kunnen internetten.. een netwerk is niet noodzakelijk, als mijn ADSL maar draadloos is... ik kan geen kabels kwijt door het huis... Nu lees ik dat een netwerk en adsl met een gewoon ethernetmodem over een router veel risico op storingen heeft en niet erg handig te gebruiken is voor de een grafische hobby-ist als mij.. geen ervaring met systeembeheer etc... Wat kan ik beter doen draadloos router met een ethernetmodem eraan of alleen een draadloos modem zonder router? Ik wil ook geen risico lopen dat mijn hele netwerk=2 pc's een virus krijgen dus ben ik geen voorstander van een netwerk/mappen delen. Graag hoor ik jullie adviezen... Is ADSL van Wanadoo beter dan Hetnet...?? Welke keuze is het beste? nu ben ik ong 42 euro per maand kwijt aan ISDN en wil nu over op vergelijkbaar ADSL.. misschien iets sneller downloaden? Ik download zo nu en dan progjes.. maar niet schrikbarend veel..
Link naar reactie
hallo, Ik heb nagenoeg dezelfde opzet als jij. 2 pc's waarmee ik tegelijkertijd kan internetten en waarvan 1 draadloos. (1desktop en 1laptop) De desktop heb ik met internet verbonden via een ethernetmodem (Zyxel) en een draadloze dsl/gateway router (Belkin). In volgorde: ethernetmodem --> router --> pc Bij Tiscali kon ik het modem gratis (USB) krijgen maar tegen geringe meerprijs kon ik het ethernetmodem nemen. Als je op 2 pc's tegelijk goed wilt kunnen internetten zou ik sowiezo een ethernet modem nemen! Voor alleen het draadloos internet heb je voldoende aan een wireless dsl router. De laptop is vervolgens met een wireless notebookcard verbonden met het internet. In jouw geval zou je dus in beide pc's een wirelesskaart kunnen stoppen. Maar voordeliger is natuurlijk om bij 1 pc het modem en router te zetten en die met een kabeltje te verbinden. Voor de andere pc gebruik je dan een wirelesskaart! Overigens er zijn ook goede 2 in 1 apparaten waarbij het ethernetmodem en de wireless router gecombineerd zijn. Maar als je toch adsl neemt kun je net zo goed een ethernet modem bij je abonnement nemen (vaak tegen geringe meerprijs) en in de winkel een draadloze router halen. over wanadoo en hetnet kan ik je niets vertellen, maar ben zelf een zeer tevreden gebruiker van Tiscali. Voordelig en nog nooit problemen gehad! Als je (net als ik overigens) niet echt om het downloaden geeft kun je prima uit de voeten met een adsl surf van tiscali. Betaal je 24,95 p/m voor 768kbs. Omgerekend ongeveer 11 sec. voor 1 MB. Wellicht zijn andere providers inmiddels wel goedkoper, maar dat zou jezelf even kunnen uitzoeken.
Link naar reactie
Persoonlijk zou ik voor een draadloze ADSL router gaan, dan heb je alles in één: ADSL modem, draadloos netwerk/internet en internet met meerdere PC's tegelijk. Dat spaart je dus een los modem uit dat je anders bij je abonnement moet aanschaffen. Hoewel, afhankelijk van de provider die je kiest krijg je er vaak een gratis modem bij. Let er dan iig op dat het een Ethernet modem is, dan kun je er een draadloze router bijkopen om je draadloze verbindingen op te zetten. Voor virussen hoef je in een netwerk niet meteen bang te zijn. Het overgrte deel van de routers die je kunt kopen bezit een ingebouwde firewall, zodat je voor aanvallen vanuit internet beveiligd bent. Verder is het zo dat je een virus vaak binnenhaalt door slordig met mail (denk aan het kwesbare Outlook Express) en programma's om te gaan. Als je een beetje weet wat je doet, heb je niet zoveel te vrezen. Een netwerk is in de praktijk juist ontzettend handig, maar daar zul je zelf achter moeten komen. In princiepe worden draadloze routers verkocht met een handleiding waarmee je zelf op eenvoudige wijze snel een verbinding op kunt zetten. Heb je dan alsnog vragen, dan kun je ze natuuurlijk weer hier kwijt. Qua provider heb je keuze genoeg. Kijk bv. een op: http://www.internetten.nl/ waar je een overzicht kunt vinden met prijzen en snelheden. Je zegt dat je niet veel dowload, dus wellicht is het voor jou geen bezwaar om een abonnement te nemen met data-limiet. Die zijn vaak voordeliger. De minimale snelheid van ADSL begint rond de 384kbps; dat is zo'n 6x sneller dan ISDN (3x sneller dan 'dubbel ISDN') Ik heb zelf trouwens een Demon DSL Express abonnement. Da was voor mij het meest voordelige abonnement ZONDER datalimiet.
Link naar reactie
http://www.internetten.nl/frameset.html?http://www.internetten.nl/wizardaccess/acces_detail.asp?pakketid=2943 Ik zou QuickNet Small (256/256) nemen als je toch tevreden bent met IDSN-snelheid, is nog altijd 4x sneller maar zeer goedkoop: 19 euro per maand. Als je het later te traag vindt, stap je kostenloos over naar bijv. QuickNet Medium (512/256) voor 24,50 euro per maand. Verder geen aansluitkosten, modemkosten, geen datalimiet, gratis spam- en virusfiltertjes voor je e-mailadres. Ook geen reclamenonsens en anderssoortige spam van Wanadoo, Tiscali, HetNet, etc. http://www.quicknet.nl
Link naar reactie
[quote:88fc8ff6d6="Obi-wan-kenobi"]Ik zou QuickNet Small (256/256) nemen als je toch tevreden bent met IDSN-snelheid, is nog altijd 4x sneller maar zeer goedkoop: 19 euro per maand. Als je het later te traag vindt, stap je kostenloos over naar bijv. QuickNet Medium (512/256) voor 24,50 euro per maand.[/quote:88fc8ff6d6]Persoonlijk vind ik 256/256 een beetje magertjes voor €19,- per maand. Er zijn genoeg abonnementen die meer voor minder bieden. Vaak helaas wel met een datalimiet. Van de andere kant, met een lagere snelheid ga je waarschijnlijk niet dagelijks 3 CD's downloaden. Mocht je een abo met data limiet kiezen, neem en dan een met een PRAKTISCHE datalimiet. 250MB is al heel snel te weinig; omdat de tijd die je online bent niet meer uitmaakt voor de kosten, ga je in de praktijk meestal vaker en langer surfen en downloaden. 1GB is dan al beter.
Link naar reactie
[quote:99ea7ba5bc="Captain_Kansloos"] [quote:99ea7ba5bc="Obi-wan-kenobi"] Ik zou QuickNet Small (256/256) nemen als je toch tevreden bent met IDSN-snelheid, is nog altijd 4x sneller maar zeer goedkoop: 19 euro per maand. Als je het later te traag vindt, stap je kostenloos over naar bijv. QuickNet Medium (512/256) voor 24,50 euro per maand.[/quote:99ea7ba5bc]Persoonlijk vind ik 256/256 een beetje magertjes voor €19,- per maand. Er zijn genoeg abonnementen die meer voor minder bieden. Vaak helaas wel met een datalimiet. Van de andere kant, met een lagere snelheid ga je waarschijnlijk niet dagelijks 3 CD's downloaden. Mocht je een abo met data limiet kiezen, neem en dan een met een PRAKTISCHE datalimiet. 250MB is al heel snel te weinig; omdat de tijd die je online bent niet meer uitmaakt voor de kosten, ga je in de praktijk meestal vaker en langer surfen en downloaden. 1GB is dan al beter. [/quote:99ea7ba5bc] Tsja, ik heb zelf ook een 2mbit aansluiting (XS4ALL ADSL Basic), maar voor mensen die IDSN-snelheid gewend zijn is 256kbit toch een verademing ... Verder vind ik alles eromheen ook meetellen, bij QuickNet zitten alle basics er standaard bij, plus goeie en vakkundige service. Dat kan je van de meeste ADSL-boeren niet zeggen (op XS4ALL en Demon na dan, maar daar betaal je ook voor) ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...