Ga naar inhoud

Goede + nieuwe Harde schijf


Aanbevolen berichten

[quote:a4bb178e91="Sliciej"] Hoezo ondersteund mijn mobo SATA? [/quote:a4bb178e91] Welk mobo is dat dan? Mobo's die SATA ondersteunen, ondersteunen ook ATA. [quote:a4bb178e91="Sliciej"] Enne met die jumpers....als ik bijv die schijf bij de mycom koop kunnen zij dat toch allemaal goed zetten? [/quote:a4bb178e91] Als je 'm door MyCom erin laat hangen, dan zetten ze ook die jumpertjes wel goed voor je. Ik denk verder dat het voordeliger is om een 160GB of 200GB HDD te nemen, omdat je bij die schijven meer GB's krijgt per euro dan bij een 120GB (reken maar uit). Tenslotte is het beter als je die nieuwe 8MB cache schijf ook gebruikt om je WinXP op te installeren: Een snellere schijf voor je besturingssysteem/wisselbestand maakt je hele systeem ook sneller. Laat de nieuwe schijf als MASTER jumperen en de oude 2MB cache schijf als SLAVE. Bij het opnieuw installeren van WinXP (wel nodig als je die nieuwe schijf gebruikt als MASTER), dan kan je weer kiezen voor partitioneren (4x40GB lijkt me bijv. wel handig voor een 160GB schijf).
Link naar reactie
Precies :D Ik heb hier al een paar jaar een Maxtor Plus9 ATA 133 met liquid bearing. Dit is een schijf die vloeistofgelagerd is en daardoor lekker stil, en het schijnt de betrouwbaarheid ook ten goede te komen. Bovendien ondersteunt deze schijf S.M.A.R.T. (Self Monitoring Analisys & Reporting Technology), dit moet je wel inschakelen in het BIOS, en dan heb je een tooltje wat tijdens het opstarten een melding geeft over de betrouwbaarheid van de schijf. Dan heb je nog tijd om te backuppen! Ik heb het nog nooit nodig gehad maar ja, je weet het niet hè. Deze schijf was inderdaad wel vrij prijzig maar ja, kost wat maar dan heb je ook wat! Verder moet je een nieuwe harde schijf altijd partitioneren en daarna formatteren, anders ziet Windows 'm niet. Ook al zet je er maar één partitie op, dit moet altijd gebeuren. Grtz Jan Willem :P
Link naar reactie
[quote:c02f31e5f6="NoepZor"] ...die seagate p-ata zijn ongelofelijk traaaaggg, das de bottleneck van de aldi pc, dit ding start 10x sneller op :lol: met een maxtor 120gb 8mb als die aldi pc... [/quote:c02f31e5f6] Over welke Seagate gaat het dan? De Barracuda ATA IV of V? Of reeds de Barracuda 7200.7 ("niet-SATA")? Wie weet meer of heeft zo'n Aldi PC en weet precies over welke Seagate het gaat?
Link naar reactie
nog ff over die ruimte, deze maand heb je bij [url]www.dynabyte.nl[/url] al voor 19.95 een 50-cd spindle... Ik heb zelf 2 x 80 gb en dit was HELEMAAL vol, behalve enkele gb op de c schijf, nodig voor xp swap, en nu heb ik even al mijn films gebrand (omdat je die ook van cd kan kijken) en al mijn .iso en .bin files, en nu weer 60 gb vrij. Kan nog meer worden, maar ik wil perse mijn muziek op mijn pc houden omdat ik het iedere dag gebruik en niet constant cd's wil wisselen / zoeken op welke cd het staat... Dacht eerst ook erover om 2 x 160 gb te kopen erbij, maar kom nu tot de conclusie dat dit voorlopig nog niet zal hoeven....!! kan je weer ±180 euri besparen.... voor net geen 40 euri heb je al 100 schijfies!!
Link naar reactie
[quote:8e81a4a88e="patrickda"][quote:8e81a4a88e="NoepZor"] ...die seagate p-ata zijn ongelofelijk traaaaggg, das de bottleneck van de aldi pc, dit ding start 10x sneller op :lol: met een maxtor 120gb 8mb als die aldi pc... [/quote:8e81a4a88e] Over welke Seagate gaat het dan? De Barracuda ATA IV of V? Of reeds de Barracuda 7200.7 ("niet-SATA")? Wie weet meer of heeft zo'n Aldi PC en weet precies over welke Seagate het gaat?[/quote:8e81a4a88e] 7200.7 2 mb ding traaaaaagg
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...