anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 Ik ben van plan om mijn PC een beetje te gaan uitbreiden (mss casemodden) Ik heb nu 160 Gb...dat wilde ik graag uitbreiden want ik game er veel en download ook veel muziek & films...dus daarom wilde ik mij HDD uitbreiden Nu de vraag...welke harddisk? Hij moet aan de volgende eisen voldoen: - minimaal 80 GB - Hij moet ATA zijn De schijf die ik nu erin heb zitten is een seagate barracuda 160 GB 2 mb ATA schijf. Zelf had ik de Western digital WD1600JB 160 GB 8mb 7200 in gedachte maar ik heb een paar testen gelezen (weet dan je daar moeilijk op kunt vertrouwen maa toch) en daar kwm die schijf niet al te best uit. Alvast bedankt Sliciej PS. ik heb nu een 2mb...kan daar dan ook een 8mb bij? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 Dat moet geen problemen geven 2mb i.c.m 8mb.. :wink: Verder zou ik een merk nemen als WesternDigital, Maxtor, Seagate of IBM.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 ah mooizo :D thnx voor de snelle reactie Maar dat geeft dus geen problemen....maar welke hdd moet ik dan wel kiezen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 kijk eens naar de SeaGate barracuda 120 GB ofzo , of de Maxtor 120 GB schijf , de Samsung schijven zijn ook goed , heb zelf een S-Ata versie hier van , zeer stil... 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 ah oke ik zal eens kijken naar een seagate....want een WS vertrouw ik gewoonweg niet zo...dus ik zal eens naar een zaak im omgeving van eindhoven kijken naar een Seagate barracuda (die heb ik zelf nu ook) Iemand nog meer suggesties? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 Ik heb verder niet veel ervaringen met andere merken, maar Maxtor vind ik ook wel goed. Goede garantie e.d. Maar ik denk niet dat het merk heel veel uitmaakt. Zolang je een A-Merk hebt zit je wel goed naar mijn mening.. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 Oke thnx :D maar kunnen jullie ook info geven welke maxtor, WS of seagata enz enz het dan moet zijn?? ff uit mijn hoofd de belangrijkste specs van schijf: - Seagate Barracuda 160 GB 2mb 7200. ATA schijf - 2mb - ATA - 160 GB Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 Kijk maar eens in de [url=http://www.tweakers.net/pricewatch] pricewatch[/url] op tweakers... :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 Kijk wat je in de buurt van Eindhoven kan halen. btw zit je 160 Gb schijf al vol dan? :-? Of heb je geld over net als je andere topics.. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 Als je een paar films + paar flinke games + heel wat mp3tjes hebt, wordt zo'n dingetje gauw vol :wink: kheb hetzelfde probleem alleen geen geld.. :( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 hehe "geld over" muahahha neej man IK wilde even kijken wat ik zoal nodig heb voor mijn PC En antuurlijk ff wat meer in de pC's verdiepen! Maar wie kan me nou helpen welke goede schijf ik zal moeten kopen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 Als ik jou was zou ik gewoon kijken wat de goedkoopste schijf met 160GB, 8mb cache en 7200RPM is. Het merk maakt verder niet zo heel veel uit, aangezien het meestal wel A-merken zijn. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 [offtopic]Ik heb een 80 Gb Maxtor en die zit nu voor 10 Gb gevuld met een aardige collectie MP3tjes etc [/offtopic] :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 ah oke dat is goed...zal ik eens doen...maar jullie hebben toch wel 1 voorkeur:P? Btw wrom is mijn topic verplaats :evil: Er staan zoveel topics bij moederbord enzo van HDD's :evil: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 [quote:1a027b8767="Sliciej"]ah oke dat is goed...zal ik eens doen...maar jullie hebben toch wel 1 voorkeur:P? Btw wrom is mijn topic verplaats :evil: Er staan zoveel topics bij moederbord enzo van HDD's :evil:[/quote:1a027b8767] Als ik mocht kiezen zou ik Maxtor nemen, maar ik weet niet waarom. Dat is net zo als AMD en Intel of Nvidia en Ati..dus je eigen voorkeur en mening. [offtopic] je topic is verplaatst omdat die hier beter past.. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 3 augustus 2004 Vraag 1: Maxtor maar daar betaal je ook voor 8) Daarom de tip: zoek de goedkoopste schijf uit, in Eindhoven omdat het (bijna) allemaal A-Merken zijn. Vraag 2: Omdat ie daar volgens de mods en gebruikers beter past... :) [Edit]SDH was me voor.. :evil: :wink:[/Edit] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2004 Maxtor is meestal de goedkoopste :P maar neem een WD of maxtor die seagate p-ata zijn ongelofelijk traaaaggg, das de bottleneck van de aldi pc, dit ding start 10x sneller op :lol: met een maxtor 120gb 8mb als die aldi pc. Ik weet niet of er serial ata inzit ? maar dan is de seagate weer een vd snelleren :) maargoed ik denk dat je p-ata wilt :) (denk aan koeling , een single drive wordt algauw 40-50 graden in die kast) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2004 er zit een ATA schijf in Maar het word dus waarschijnlijk een Maxtor Maar moet je zoiets alleen erin plaatsen er klaar? OF moet je dat nog met partities (ofzoiets) doen enzo? Nu gaat mijn keuze uit: - [url=http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=34905&productType=1] Maxtor Diamond plus 120 GB[/url] - [url=http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=25540&productType=1] Western Digital Caviar WD1200JB[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2004 Partities moet je zelf weten, is je eigen keuze.. Je moet die harddisk waarschijnlijk nog ff op slave zetten met een jumper voordat je hem erin zet. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 augustus 2004 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2004 Waarom ATA als je mobo ook SATA ondersteunt? :-? Maarja als je voor ATA gaat --> Maxtor <-- 8) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen