Ga naar inhoud

Disk boot failure


Aanbevolen berichten

Help..... ik heb een amd 64 met radeon 9800 xt Ik wou mijn Computer formateren en nou dacht ik van doe ik even de recovery disk erin die alles weer in de staat brengt waneer ik hem voor het eerst kreeg.Toen wou die dat terugzetten en zij die zoiets van this disk may not be bootable are you sure you want to proceed of wat dan ook en toen heb ik nee geklikt.en als ik me computer nu opstart zeg ie DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK en press enter.. ik wil me een schijf van 2 partities formateren zodat ik windows xp weer overniew kan instaleren.maar het lieft gebruik ik gewoon de recovery disk maar daar staat van this diks may not be bootable??? wat moet ik nu doen???
Link naar reactie
Je mag aannemen dat een recovery-CD bootable is, tenzij er boot-floppy's bijgeleverd zijn. Mocht dit niet zo zijn, dan terug naar de leverancier. Is je CD/DVD-drive waar je die recovery-CD ingestopt hebt, in je BIOS wel aangegeven als boot-device? Anders gaat ie dus never mooit niet booten van die recovery-CD ... :wink:
Link naar reactie
[quote:cf6ff3b86a="guts007"]ja maar daar heb ik niks aan..[/quote:cf6ff3b86a]Als die handleiding onduidelijk is, dan moet je terug naar de winkel waar je dat ding hgekocht hebt en ze er daarmee om de ooren slaan.[quote:cf6ff3b86a] voor 3de keer als ik me recovery disk erin doe dan zegt ie this disk may not be bootable moet ik dan doorgaan of anuleren?[/quote:cf6ff3b86a]Geen idee. Hoe moeten wij weten wat er op die diskette staat? Het enige wat je gekregen hebt zijn 2 diskettes en een vage handleiding?
Link naar reactie
nee het is geen vage handleiding dat heb ik helemaal niet gezegt ze leggen precies uit hoe je moet recoveren dat is juist goed maar hij zegt dan disk may not be bootable en dan druk ik opnee omdat ik niet weet of dat wel goed is en jij hebt het over de handleiding terwijl mijn computer niet meer wil opstarten omdat hij zegt disk boot failure
Link naar reactie
[quote:911a347f82="guts007"]nee het is geen vage handleiding dat heb ik helemaal niet gezegt ze leggen precies uit hoe je moet recoveren dat is juist goed maar hij zegt dan disk may not be bootable en dan druk ik opnee omdat ik niet weet of dat wel goed is en jij hebt het over de handleiding terwijl mijn computer niet meer wil opstarten omdat hij zegt disk boot failure[/quote:911a347f82]Als je precies de stappen in de handleiding gevolgd hebt, dan moet het recovery proces gewoon werken. Als dat niet zo is, dan: A) Heb je iets fout gedaan in de procedure. B) Klopt de handleiding niet. C) Is je diskette kaputt. In geval B en C raad ik je aan om naar de zaak te gaan waar je dat ding gekocht hebt.
Link naar reactie
[quote:f34cf5d66b="guts007"]ik zegt tog al hij zegt als hij wil beginnen met recoveren this dik wil not be bootbale ik weet niet wat dat is en of ik dan wel verder moet gaan[/quote:f34cf5d66b]Die diskette klopt volgens mij gewoon niet. Die mededeling is nl. typisch voor een diskette die niet wil / kan booten. En je moet een PC kunnen booten om überhaupt erop te kunnen werken. Recovery procedures zijn geen 'standaard oplossingen' in die zin dat er geen universele handleiding voor is. Het is dus voor ons gissen naar hoe die bij jou in elkaar steekt. Omdat ik vermoed dat het probleem bij de diskette ligt, kan ik je alleen maar aanraden om terug te gaan naar de winkel waar je 'm gekocht hebt. Daar kunnen ze je vast prima helpen. (zij hebben de recovery procedure immers ontworpen)
Link naar reactie
[quote:104056aa53="guts007"]maar als recovery disk niet werkt hoe kan ik dan me harde schijf formateren?[/quote:104056aa53]Met de opstartbare CD van WinXP bijvoorbeeld. Of met een win9x bootfloppy. Maar goed, zou je niet eerst bij die winkel tekst en uitleg gaan vragen voordat je jezelf verder in de nesten werkt?
Link naar reactie
[quote:b982630cb5="guts007"] ik kan me schijf formateren met f disk maar dan heb je in het begin zo soort warning of je yes of no wil weet je meschien wat ik daar moet intypen [/quote:b982630cb5] De waarschuwing staat erboven. Bij formatteren ben je trouwens alle data op die partitie kwijt als je dat nog niet wist ... :wink:
Link naar reactie
Hoe kom je aan FDISK? Ik neem aan dat je een Engelstalige FDISK gebruikt, want bij de Nederlandse versie staat die waarschuwing in goed Nederlands uitgelegd. En zowieso, weet je wel waar je aan begint? Ik heb het idee dat je niet erg thuis bent in de wereld van partities, formatteren en rescue disks. Dat lees ik tenminste uit de soort vragen die je stelt. Volgens mij ben je een beetje ongeduldig en ren je met open ogen een ravijn in. Waarom ga je nou niet gewoon even terug naar de winkel waar je 'm hebt gekocht? Het is niet dat we je niet willen helpen, maar volgens mij maak je het jezelf moeilijk. Op je eerste vragen heb je volgens mij gewoon een antwoord gekregen. Werk die dan eerst uit. Ga iig niet hals over kop met een 'andere oplossing' aan de slag als je nog niet precies weet WAT en WAAROM het fout gaat. Dan is de kans nl. levensgroot dat je nog meer schade aanricht.
Link naar reactie
Pak je WXP cd, stop die in je pc, en dan je pc (opnieuw)opstarten. Dan krijg je vanzelf een melding van "Druk op een toets als u de pc van cd wilt opstarten". Dan ram je dus gewoon op enter. Dan wordt alles je in keurig Nederlands uitgelegd. Beste is voor iemand met jou ervarig, om gewoon terug naar de winkel te gaan met dat ding... :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...