Ga naar inhoud

DVD- / DVD+ maakt spontaan niets uit volgens PC-boer?


Aanbevolen berichten

Toevalligerwijs ben ik vanmiddag naar de PC-boer gegaan, en gevraagd of ik een DVD-speler die alleen DVD- goed afspeelde, kon inruilen + een vergoeding tegen een DVD speler die zowel DVD- en DVD+ kan afspelen. Tot mijn verbazing zegt de hij dat alleen bij de DVD-branders onderscheid is tussen DVD+ en DVD-, maar dat DVD-spelers hier geen compatibiliteitsproblemen hebben. (wel bij enkele stand-alone DVD-spelers, maar daar ging het niet over). Mijn mond zakte nog verder open toen hij zei dat als een DVD-speler geen DVD+ of DVD- kan lezen, het meer een softwarematig probleem was. Nu ben ik er heilig van overtuigd dat er wel DVD-speler zijn die (ook volgens de specificaties) alleen DVD+ of DVD- lezen. Dus nu m'n vraag; is mijn overtuiging terecht?
Link naar reactie
Van oudere types DVD-speler is bekend dat zij meer moeite hebben met het afspelen van DVD+R dan met DVD-R, simpelweg omdat de informatie op een DVD-R schijfje beter reflecteert dan op een DVD+R. De nieuwere types DVD-speler moeten gewoon beide formaten kunnen afspelen. Als dit niet op de doos/het apparaat staat, dan is het een oud type en zou ik die dus never nooit niet nemen. Je zou het natuurlijk wel kunnen proberen met een firmware-flash voor je DVD-speler en kijken of het dan wel werkt ... http://forum.rpc1.org/dl_all.php
Link naar reactie
[quote:8787eb3296="gerardb"] Toch zit er wel iets in zijn verhaal. Als je een DVD (film) in de winkel koopt hebben ze je dan weleens gevraagd of het een + of - DVD wezen moest? [/quote:8787eb3296] De meeste DVD films die je nu in de winkel koopt zijn Dual Layer. De oudere DVD films zijn veelal vergelijkbaar met DVD-R, want DVD+R bestaat nog niet zo lang.
Link naar reactie
[quote:3e76439788="Johnny321"] Maar zijn er ook specifieke DVD- lezers gemaakt en DVD+ lezers gemaakt? Ik dacht dat Philips vooral die + lezers maakte, en oa. Panasonic de - voor z'n rekening nam. [/quote:3e76439788] Het zijn hele electronica-conglomeraten die samen voor een standaard gekozen hebben. Philips/LG is idd. de DVD+R kant opgegaan, terwijl Pioneer lange tijd gezworen heeft bij DVD-R.
Link naar reactie
[quote:2d96393481="Obi-wan-kenobi"][quote:2d96393481="Johnny321"] Maar zijn er ook specifieke DVD- lezers gemaakt en DVD+ lezers gemaakt? Ik dacht dat Philips vooral die + lezers maakte, en oa. Panasonic de - voor z'n rekening nam. [/quote:2d96393481] Het zijn hele electronica-conglomeraten die samen voor een standaard gekozen hebben. Philips/LG is idd. de DVD+R kant opgegaan, terwijl Pioneer lange tijd gezworen heeft bij DVD-R.[/quote:2d96393481]DUS Philips/LG heeft lange tijd alleen spelers gemaakt die alleen DVD+ konden lezen, en Pioneer en consorten alleen spelers die DVD- konden lezen?
Link naar reactie
[quote:a1e2e3fe91="Johnny321"]DUS Philips/LG heeft lange tijd alleen spelers gemaakt die alleen DVD+ konden lezen, en Pioneer en consorten alleen spelers die DVD- konden lezen?[/quote:a1e2e3fe91]Zover ik heb begrepen, kunnen de meeste afspelers (ook oude) + als - lezen. Alleen zullen nieuwere afspelers (vermoedelijk) minder problemen laten zien. In het verleden wel eens een artikel gelezen waarin 5-10% van de schijven problemen gaven. De reden dat een bepaalde Dvd niet is af te spelen kan vele oorzaken hebben en dat ligt niet persé aan +/-. Het kan ook liggen aan gevoeligheid en dergelijke.
Link naar reactie
[quote:38351dbcda="Hans.Vosman"][quote:38351dbcda="Johnny321"]DUS Philips/LG heeft lange tijd alleen spelers gemaakt die alleen DVD+ konden lezen, en Pioneer en consorten alleen spelers die DVD- konden lezen?[/quote:38351dbcda]Zover ik heb begrepen, kunnen de meeste afspelers (ook oude) + als - lezen. Alleen zullen nieuwere afspelers (vermoedelijk) minder problemen laten zien. In het verleden wel eens een artikel gelezen waarin 5-10% van de schijven problemen gaven. De reden dat een bepaalde Dvd niet is af te spelen kan vele oorzaken hebben en dat ligt niet persé aan +/-. Het kan ook liggen aan gevoeligheid en dergelijke.[/quote:38351dbcda] DVD-R is gevoeliger dan DVD+R (reflecteert beter).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...