Ga naar inhoud

Biedt een 2e HD uitkomst?


Aanbevolen berichten

Ik ben momenteel bezig met Shoutcast en radio maken. Simpel, maar toch een beetje een jongensdroom :P Momenteel draait Shoutcast op mijn 40 GB HD. Daarnaast draai ik ook andere prgramma's. En dat lijkt mekaar wel te beinvloeden. Is het een optie er een oude 8 GB HD als slave bij te plaatsen, puur voor Shoutcast en Winamp en bijbehorende MP3 bestanden. Ik heb trouwens geen idee in hoeverre Shoutcast mijn processor belast. Mijn systeem. AMD 1600+, 256 MB geheugen, Maxtor HD 40GB, breedband internet en WIN 98 SE.
Link naar reactie
Ik weet niet hoe snel je harde schijf is, maar deze zou eigenlijk er niet voor kunnen zorgen dat het niet lekker draait. Als ik jou was zou ik wat geld erin stoppen en wat meer geheugen bijkopen. je processor zou dit op zich ook allemaal aan moeten kunnen, en een extra harde schijf kan je er gewoon bij doen, ook al is het niet per se nodig voor die programma's. alleen als je echt veel download zou ik er geen 8gb slave in gooien, maar koop dan een 160 Gb matrox bij alternate die kost maar 99 euro, dus dat is niet heel erg veel geld, en je krijgt er een snelle, grote en stille schijf voor :D mzzzl roel
Link naar reactie
[quote:05af724400="Jank"]Momenteel draait Shoutcast op mijn 40 GB HD. Daarnaast draai ik ook andere prgramma's. En dat lijkt mekaar wel te beinvloeden. [/quote:05af724400] Waaruit trek je deze conclusie? Staat trouwens dma voor je harddisk aan? [quote:05af724400="Jank"]Is het een optie er een oude 8 GB HD als slave bij te plaatsen, puur voor Shoutcast en Winamp en bijbehorende MP3 bestanden.[/quote:05af724400] Als je zo een oude harddisk nog ergens hebt liggen, kan het in ieder geval geen kwaad om het uit te proberen. [quote:05af724400="Jank"]Ik heb trouwens geen idee in hoeverre Shoutcast mijn processor belast. [/quote:05af724400] Heb je het Windows programma Systeemmonitor al eens geprobeerd? Dit programma toont het processorgebruik. Zover ik me herinner wordt dit programma standaard niet geïnstalleerd. Dat programma zit bij Systeemwerkset. Het eveneens nuttige programma Bronmeter zit daar ook.
Link naar reactie
Ik DMA ingeschakeld. Ik meen, dat programma's trager draaiden. Wel hapert de muziek af en toe, als ik meerdere programma's draai. Ik heb nog een Pentium 120 staan, mogelijk dat ik die in ga zetten t.b.v. Shoutcast. In elk geval bedankt voor de reakties. Als het een 2e schijf wordt, dan mogelijk toch maar één van het zelfde kaliber als mijn huidige Maxtor, ATA 133.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...