Ga naar inhoud

Vraag over Reborn kaarten


Aanbevolen berichten

Gegroet, Gisteren was de zoveelste keer dat bij een klant van mij zen Windows XP installatie naar de haaien was, dit komt vooral door het "alles installerende neefjes" syndroom. Nu zal ik waarschijnlijk voor de 6e keer binnen 2 jaar de pc opnieuw de pc moeten installeren, dit begin ik aardig zat te worden. Nu heb ik wat over die Reborn kaartjes gehoord en dit lijkt me opzich de perfecte oplossing om het syndroom tegen te gaan. Ik wil nu graag een aantal dingen hierover weten. Bij elke reboot wordt de pc geherinstalleerd vanaf deze reborn kaart, is het hierbij mogelijk om evengoed via een beveiligde modus de nieuweste updates van Windows / Norton Antivirus te installeren en te bewaren. Is het ook mogelijk om een aparte partitie in te richten waarop spellen kunnen worden geinstalleerd / documenten worden opgeslagen die niet na reboot verwijderd worden, en gewoon werken, MAAR deze spellen kunnen ALLEEN met toestemming van mij en alleen door mij worden geinstalleerd. Echter documenten moeten dan weer wel opgeslagen kunnen worden en blijvend. Weet iemand of dit allemaal mogelijk is en of weet iemand een goed artikel over die onderwerp ? Ik heb de jutz reboot card op inet gezien, iemand ervaringen mee ? Ik hoop echt dat jullie me kunnen verderhelpen ik wordt er echt van :) Alvast bedankt. M.v.g Stefan
Link naar reactie
Je zou ook een image van het systeem kunnen maken met Norton Ghost op Powerquest Drive Image. Als dan het systeem vervuild kun je heel snel het image terug plaatsen. Verder lijkt het me handig om users aan te maken onder XP en te zorgen dat die neefjes geen installatierechten meer hebben.
Link naar reactie
[quote:3b6bdcd547="mephi"]Je zou ook een image van het systeem kunnen maken met Norton Ghost op Powerquest Drive Image. Als dan het systeem vervuild kun je heel snel het image terug plaatsen. Verder lijkt het me handig om users aan te maken onder XP en te zorgen dat die neefjes geen installatierechten meer hebben.[/quote:3b6bdcd547] Bedankt voor je reactie, ik heb momenteel meerdere gebruikers, echter als je bijvoorbeeld beperkt tot geen systeemrechten dan blokkeer je ook het branden van cd's in nero :P. Bovendien virussen kunnen gewoon schade blijven aanrichten :P. Ik denk dak dat van die ghost image is ga testen, zet ik elke maand wel weer een image terug :P.
Link naar reactie
ik denk inderdaad dat een image voor je klant de flexibelere oplossing is. De reborn kaart is meer geschikt voor systemen die in oorspronkelijke staat moeten blijven zoals b.v. op scholen in instanties. Je kunt wel documenten opslaan, maar om programma's te installeren moet je hem in de admin (supervisor) mode starten, alleen dan blijven de geinstalleerde programmas gehandhaafd. In de normale user mode zal alles weer verwijderd worden wat niet in de oorspronkelijke config zat.
Link naar reactie
Nou, ik heb hier al tijden Norton Ghost en die maakt perfekt images aan op een andere harde schijf, op cd's en ook op dvd's bovendien. Als de hardware weer 'ns f*cked up is start je gewoon op van de backup schijf (of schijven) en na een tijdje heb je gewoon je systeem weer terug. Ik mag misschien geen reklame maken hier maar ik vind Ghost dus een schitterend programma, vooral sinds er functionaliteit voor dvd's bij zit! En voor de rest inderdaad gewoon in XP rechten toewijzen zodat er niet geklooid kan worden! Groetjes J.W.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...