Ga naar inhoud

Samenstelling nieuwe pc


Aanbevolen berichten

Hey mensen ik heb een vraagje. Ik heb op het moment een AMD 1333 met een MSI K7T moederbord, er zit 256 mb ram in, en een geforc 2 mx 400 verder zit er een 12 speed philips cd-rewriter in en een toshiba DVD-rom. Ook heb ik 2 harde schijven van 30 GB. Nu wil ik een betere pc, wat kan ik er dan het beste in doen voor een maximum prijs van 550 euro. Ik ben een gemiddelde gamer en ik heb geen grotere harde schijven nodig. Alvast bedankt roel
Link naar reactie
Kijk eens aan ... nog iemand uit heemskerk. :D Ik heb dit samengesteld, alleen zag toen nog niet dat je er een wireless adapter bij wilde. Je hebt in beverwijk saskpc zitten die is opzich redelijk in z'n prijzen. En anders natuurlijk de zwarte markt. En als je per internet wil bestellen dan heb ik dit voor je samengesteld: [img:d32d371c2d]http://home.wanadoo.nl/simongrin/computertotaal/alternate78.gif[/img:d32d371c2d] Is dit wat denk je?
Link naar reactie
Laten we zeggen het is niet 1 van de allerbeste kaarten die er zijn. Maar het zijn wel goede kaarten deze zit tussen de top kaarten en low budget kaarten in. Maar zal een hele vooruit gang zijn vergeleken met die geforce 2 mx 400 van jouw. Even over dat pb'tje dat je me stuurde: Ik haal altijd mijn spullen in beverwijk bij saskpc, die zit naast een brommer shop en in de buurt van de praxis en gamma. site : [url]www.saskpc.nl[/url] En anders even kijken op de zwarte markt. Daar kun je als je het goed aanpakt soms ook nog wel wat van de prijs afdinge. Maar soms is het via internet kopen net iets goedkoper. Ik zou zeggen ga eens informeren bij deze winkels. Het gene wat ik had samengesteld is van [url]www.alternate.nl[/url] Je hebt nu ook euro-digital in beverwijk zitten. Deze is geloof ik wel goedkoop met zijn geheugen prijzen, voor de rest is ie duurder. Bij meer info, hoor ik het wel weer. :D
Link naar reactie
is dit wat? Verwijderen ? Aantal Omschrijving Stuksprijs Totaalprijs [x] AOpen Cameleon EUR 34,00 EUR 34,00 [x] GigaByte GA-7N400L EUR 79,00 EUR 79,00 [x] AMD Athlon XP 2500+ (1.83 GHz) EUR 89,00 EUR 89,00 [x] Diversen DIMM 512 MB EUR 85,00 EUR 85,00 [x] Club3D FX5700LE/TD EUR 139,00 EUR 139,00 [x] U.S. Robotics Wireless Netwerkadapter EUR 69,00 EUR 69,00
Link naar reactie
[quote:32f01da0e2="handbalroels"]is dit wat? Verwijderen ? Aantal Omschrijving Stuksprijs Totaalprijs [x] AOpen Cameleon EUR 34,00 EUR 34,00 [x] GigaByte GA-7N400L EUR 79,00 EUR 79,00 [x] AMD Athlon XP 2500+ (1.83 GHz) EUR 89,00 EUR 89,00 [x] Diversen DIMM 512 MB EUR 85,00 EUR 85,00 [x] Club3D FX5700LE/TD EUR 139,00 EUR 139,00 [x] U.S. Robotics Wireless Netwerkadapter EUR 69,00 EUR 69,00[/quote:32f01da0e2] Ik heb ook even zitten kijken. En de AOpen brander die je hebt uitgezoch is wel een goede brander. Maar minder als de gene die ik had uitgezocht. Plus dat de mijne ook een ingebouwde dvd-rom heeft. En steeds meer spellen komen op dvd uit en ook programma's binnenkort denk ik. Dan heb je het moederbord. Ik denk dat je wel een goed moederbord heb uitgezocht. Maar ook hier denk ik weer dat die asus beter is, vooral met geluid wat op het moederbord zit is beter. Dan heb je de videokaart. Ik zou toch voor de radeon 9600 pro gaan. Deze presteerd toch iets beter. En ik dacht dat de LE versie iets minder was als de normale versie. Dan heb je wireless adapter, deze zal wel goed zijn. Alleen dan mis ik nog de kast. Maar misschien past die ook wel in je oude kast, maar misschien ook niet, je hebt overigens minimaal een 300 Watt voeding nodig voor dit systeem. :D En nog beter zou zijn als je er een fx 5900 xt in zou zetten, maar hier hangt natuurlijk een prijs kaartje aan. :wink:
Link naar reactie
dus je hebt een brander (een betere dan de huidige) , mobo, processer , geheugen en videokaart + wireless adapter nodig voor 550 550-70 (adapter)=480 voor pc... 2500+ -->89 A7N8x-x --> 70 512mb geheugen 85 brander --> 35-40 = 285 480-285=195... hier zou je wel een 5900xt van moeten kunnen kopen (bij alternate is die redelijk duur)... en een 9800pro is ook wel haalbaar: http://www.tweakers.net/pricewatch/56758
Link naar reactie
[quote:0363401e5a="handbalroels"]In de kast zit een 350 watt voeding :lol: en verder heb ik al een dvd-rom dus heb ik die niet echt meer nodig, dus vind ik het een beetje zonde om daar extra geld aan uit te gaan geven.[/quote:0363401e5a]Dat is het dan inderdaad. En als je een snellere brander nodig vind kan dit altijd nog. De hoofdzaak bij jouw is dan: -moederbord : ASUS A7N8X-X = 70,00 -processor : amd xp 2500 boxed = 90,00 -geheugen : A-DATA 512 MB DDR 3200 = 85,00 -videokaart : Sapphire Radeon 9800 pro 128 mb = 230 euro totaal = 475 euro's dit is wel een pc'tje waar je weer even mij vooruit kan. [edit] ik zie dat ik die wireless adapter ben vergeten, maar dit red je vast wel met 75 euro die nog over is. (550-475=75) Ik denk dat het zo perfect is. Of denk je dat er nog iets bijgesteld moet worden? [/edit]
Link naar reactie
ik ga eerst nog even proberen me systeem over te klokken, en als dit niet goed lukt koop ik meteen die nieuwe onderdelen, en kan ik deze nog als server gebruiken. dan haal ik die harde schijven eruit en zet die over en dan pak ik gewoon een 4 gb hddtje en gooi die erin. kan iemand zeggen welk besturingssysteem ik dan het beste voor een servertje kan gebruiken?
Link naar reactie
ik denk windows 2000 (server)... maar als je je huidige pc wilt gaan overklokken... ben je dan ook van plan dit met je nieuwe systeem te gaan doen (2500+ loopt bijna altijd probleemloos op 3200 speeds)?? Want dan zou een betere koeler misschien handig zijn. misschien een Coolermaster Aero erop zetten, de snelheid van de fan kun je hiermee ook instellen... en als je stilte ook erg belangrijk vind zou je een passieve Zalman of een Arctec vga silencer kunnen proberen...
Link naar reactie
Uhm, met die xp 2500 hoef je alleen de fsb te verhogen van 166 naar 200. Het geheugen is daar geschikt voor, want deze kan 200 aan. Mocht het dan niet helemaal stabiel lopen, dan moet je misschien een klein beetje het voltage verhogen. En het mooie van dit moederbord is dat je agp en pci snelheid kan locken. Dan kun je dus veilig overclocken. En over die koeling, je redt het waarschijnlijk wel met het standaard boxed koeler, maar je kan anders een ander koelertje nemen, een spire rock III ofzo of een coolermaster. De temperatuur zal door de fsb omhoog te gooien misschien een paar graden omhoog gaan. Het meest zal de temperatuur stijgen als je het voltage moet verhogen. En over dat servertje. Daarvoor moet je op een ander deel van het forum zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...