Ga naar inhoud

rare lettertekens bij het opstarten


Aanbevolen berichten

Tyan dual S 4466N moederbord met 2 x AMD 2400 + Asus V 9280 (geforce TI 4200) videokaart Bij het opstarten van de computer, in de eerste schermen dus, nog voor het os opstart, verschijnen er allemaal vreemde (lette)rtekens op het scherm. Ook vallen er kletters in de woorden weg, of worden er op plekken de verkeerde letters afgebeeld. :o Ik ben aan het proberen om windows opnieuw te installeren. C-schijf geformatteerd, en nu de win XP cdrom erin. Merkwaardigerwijze zitten nu ook de schermen van de installatie-procedure vol met deze vreemde tekens. Het is begonnen nadat ik een nieuwe installatie van linux suse 9.1 had gemaakt. Suse 9.0 stond er al lang op. Met grub was er een dual-boot installatie gemaakt.
Link naar reactie
in de setup heb ik "standaard instellingen "hersteld. Geen effect. Toen heb ik de cmos pnieuw gestart: jumpertje verzet, 5 dec wachten, jumpertje weer terug. Het begon heel hoopvol, schoon scherm, en druk bezig het geheugen te tellen. Maar windows wilde niet starten. Idere keer weer schijfcontrole, en als ie dan klaar is blijft het blauwe scherm hangen. Bij de volgende keer opstarten waren alle rare tekentjes weer terug. Linux start nu overigens wel weer gewoon op. Die staat op een andere schijf. En daar kan ik het meeste mee doen. Alleen autocad niet. Kan het euvel van windows ook aan de C-schijf liggen ? Lijkt me stug, want de storing begint al helemaal in het begin van het opstarten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...