Ga naar inhoud

Kan cd niet vinden


Aanbevolen berichten

Ik brandde een cd-rw, kreeg een fout tijdens het branden (invalid field in parameter of zoiets), herstart de computer en sindsdien kan zowel win ME als win XP Pro (op zelfde computer) geen cd's meer vinden in de bewuste drive. De drive gaat wel nog open en al, maar wat ik er ook insteek (cd-r / cd-rom / cd-rw), windows en nero beweren altijd dat er geen cd in zit. (mijn dvd-rom drive geeft overigens geen problemen) Volgens de hardware-manager is de cd-brander 'working properly'. Iemand een verklaring / oplossing?
Link naar reactie
Het is weer van hetzelfde: computer wil een pasgebrande (gelukte) cd niet meer ejecten, en na een restart kan geen enkele cd meer gevonden worden :cry: Even rusten mag dan wel helpen, ik zou toch graag de oorzaak aanpakken (wat dat ook mag zijn). Een hardware probleem (slijtage, vuil,...)?
Link naar reactie
[quote:2f05dbcb03="Bosje"]toevallig op een ander merk cdr overgestapt ?[/quote:2f05dbcb03] Neen, ik probeerde een cd-rw te lezen die ik al veel gelezen had en het maakt trouwens niet uit wat ik in de drive steek, windows wil geen enkele cd (-r/-rw/-rom) vinden (of bedoel je iets anders?)
Link naar reactie
[quote:e612240766="juul"]Ik brandde een cd-rw, kreeg een fout tijdens het branden (invalid field in parameter of zoiets), herstart de computer en sindsdien kan zowel win ME als win XP Pro (op zelfde computer) geen cd's meer vinden in de bewuste drive. Volgens de hardware-manager is de cd-brander 'working properly'. [/quote:e612240766][quote:e612240766="juul"]Het is weer van hetzelfde: computer wil een pasgebrande (gelukte) cd niet meer ejecten, en na een restart kan geen enkele cd meer gevonden worden[/quote:e612240766] En de cd-brander is volgens device manager nog steeds: 'working properly'? En volgens Microsoft System Information > Components > Problem Devices? Om wat voor een cd-brander gaat het? Zijn er veel cd's mee gebrand? Is er mee overgebrand? Kan de cd-brander ook geen cd's meer lezen als je 'm opstart met een Windows Me opstart diskette? Als je een cd in die cd-brander plaatst, kun je dan aan het geluid horen dat er lees problemen zijn? En hoe reageert de LED van de cd-brander op het plaatsen van een cd?
Link naar reactie
Het is een ACER brander (nu BENQ) en er zijn geen firmware updates voor. DMA staat aan, win XP heeft SP1, ik heb nooit overgebrand. Voor de rest zal ik volgend weekend eens kijken (hoe het zit met opstartdisk, LED, geluid,...) aangezien ik alleen maar in het weekend bij die computer kan. Bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
Alles geprobeerd (afkoppelen, deïnstaleren, rebooten,...) behalve ASPI drivers verniewd (?) maar niks helpt nog. Ook met een opstartdiskette wordt geen cd gevonden. Microsoft System Information > Components > Problem Devices weet ik niet zijn. De LED reageert gewoon zoals wanneer er geen cd inzit: ik hoor de drive zoeken maar dan stopt het gewoon omdat ie geen cd vindt. Het zal dus wel iets met de hardware zijn zeker. Mogelijk dat ie al versleten is na zo'n 300 à 400 (gok) brandsessies? Of gewoon een lens of iets vuil (hoe controleren/reinigen?)?
Link naar reactie
[quote:9d54c6653f="radlab"]Voor het reinigen van de lens heb je speciale cd's met borsteltjes er op in je brander stoppen en de beschrijving volgen. [/quote:9d54c6653f] Heb ik al geprobeerd maar het werkt niet. Mijn brander ziet de borstelcd niet, dus wil hij de cd ook niet doen draaien en wordt er dus niet gekuisd. (dat probleem heb ik trouwens ook met een radio) Ik denk dat zo'n borstelcd alleen goed is om te [b:9d54c6653f]voorkomen[/b:9d54c6653f] dat de lens te vuil wordt.
Link naar reactie
Hallo zo een borstelcd is niet alleen om te voorkomen ik heb al twee keer een haperende cd-speler kunnen "maken" met een borstel-cd maar heb je al eens geprobeerd de brander in een andere computer te plaatsen en kijken of hij/zij daar wel werkt zo ja dan ligt het niet aan de brander en zo niet dan........ Groetjes Radlab
Link naar reactie
[quote:4b5b16abde="radlab"]maar heb je al eens geprobeerd de brander in een andere computer te plaatsen en kijken of hij/zij daar wel werkt zo ja dan ligt het niet aan de brander en zo niet dan........[/quote:4b5b16abde] Ik heb jammergenoeg geen andere comp om dat te testen. Wat betreft die borstelcd, is er geen software of iets waarmee ik mijn brander kan forceren om een cd te doen draaien (ook al denkt ie dat er geen cd in zit) zodat een borstelcd misschien toch nog de lens schoonmaakt (als dat al het probleem is)?
Link naar reactie
[quote:ffc8af3bf3="juul"]Ook met een opstartdiskette wordt geen cd gevonden. [/quote:ffc8af3bf3] Bedoel je dat de cd-brander geen schijf letter krijgt, of dat alleen het lezen met dir mislukt? [quote:ffc8af3bf3="juul"]Wat betreft die borstelcd, is er geen software of iets waarmee ik mijn brander kan forceren om een cd te doen draaien (ook al denkt ie dat er geen cd in zit) zodat een borstelcd misschien toch nog de lens schoonmaakt (als dat al het probleem is)?[/quote:ffc8af3bf3] Ik vraag me af of zo een borstelcd wel software nodig heeft om te werken. Als de borstelcd wel software nodig heeft, zou het er wel bijgeleverd zijn. Of op de website van de fabrikant van de borstelcd. Wellicht staat er nog iets bruikbaars op de website van de cd-brander. Ben je er zeker van dat die cd-brander nog geen Power Calibration Error heeft gehad, zoals in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=122064]deze discussie.[/url]
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...