Ga naar inhoud

Waarom crasht mijn PC steeds?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een probleem die mij helemaal gek maakt. Misschien dat een van jullie mij wat advies kan geven! By the way, ik heb Windows XP op mijn computer. 1) Mijn computer crasht de hele tijd. Ik doe hem aan en het duurt niet lang voordat het crasht. Onder crasht bedoel ik dat alles bevriest voor een seconde en dan schakelt hij zichzelf uit! 2) Een collega van mij heeft mij een Knoppix CD geleend. Als ik Knoppix draai (vanaf CR rom), dan crasht de computer niet! Alles werkt perfect. Alleen werkt het een beetje traag omdat het van de CD rom moet werken. 3) Als ik memtest draai vanaf de Knoppix CD, dan crasht mijn computer altijd! Hij maakt de test nooit af! Ik heb memtest een keer of 9 keer gedraaid en bij elke keer is hij gecrasht. 4) Het is een geheugen of moederbord probleem zegt de collega van mij. Dus ga ik met mijn computer naar paradigit en vertel aan de technische dienst dat de computer ALTIJD crasht als ik memtest draai en dat het dus een geheugen of moederbord probleem moet zijn. De man van de technische dienst draait in mijn bijzijn memtest op mijn computer en die verdomme computer crasht niet! Hij maakt de test helemaal af! Sta ik voor lul daar met mij mond vol tanden! 5) Ik bel mijn collega diezelfde dag op. Misschien ligt het aan al die kabels aangesloten op mijn PC zegt hij. Dus ik haal de kabel van de PC-kaart eruit, ik haal de plugs van de geluidkaart eruit en ik verwijder de kabel van de printer. Ik laat alleen de kabel voor de kabelmodem, monitor, muis en toestenbord. Na een paar minuten crasht de fucking PC weer! 6) Weet je wat vreemd is, als ik Windows XP opstart in safe mode with networking (zoals nu), dan crasht hij niet! Dan kan ik alles doen op de PC zonder dat hij crasht. Ik ben ten einde raad. Ik weet echt niet wat er aan de hand is. Weet jij een oplossing?
Link naar reactie
[quote:ddf98b6b01="bbx"]je hebt uiteraard geprobeerd om windows xp er helemaal af te halen, je hd te formatteren en windows weer schoon te installeren? [/quote:ddf98b6b01] Nee, maar ik heb wel geprobeerd XP te installeren zonder alles te formatteren. En wat denk je? Juist, de PC crasht als de CD de computer gaat inspecteren voor de installatie.
Link naar reactie
[quote:fc682fe202="bbx"]en als je het nou probeert en dan wel je hd helemaal te formatteren? Misschien dat dat de uitkomst biedt.[/quote:fc682fe202] Ik ben een beetje bang om mijn hd helemaal te formatteren. Stel dat hij blijft crashen bij de installatie van XP? Nu kan ik tenminste in safe mode with networking achter de computer werken en ook surfen.
Link naar reactie
Ja, dat is het hem nou net. Waarom crasht hij nu niet in de Veilige mode en wel als je hem normaal probeert op te starten? Daarom verdenk ik dus een foutief bestand of iets dergelijks op je harde schijf. Kijk, ik zeg niet dat je het moet doen, doe het vooral niet als je er een slecht gevoel bij hebt. Ik verdenk het alleen maar :wink:
Link naar reactie
[quote:7c8916219e="bbx"]Ja, dat is het hem nou net. Waarom crasht hij nu niet in de Veilige mode en wel als je hem normaal probeert op te starten? Daarom verdenk ik dus een foutief bestand of iets dergelijks op je harde schijf. [/quote:7c8916219e] Maar waarom crasht hij ook bij het draaien van memtest vanaf de Knoppix CD (bij mijn dan)? Bij memtest gaat hij toch niet naar bestanden op de hd roepen?
Link naar reactie
ja, daar heb jij wel weer een punt gescoord :) Dan zou je eigenlijk moeten weten wat voor memtest ze in de winkel uitvoerde. Voer die memtest die jij probeert eens uit op een andere computer. Zo elimineer je namelijk steeds meer parameters waar het aan zou kunnen liggen. De memtest van de knoppix cd, dat is niet memtest86 toch? Probeer [url=http://www.memtest86.com/]deze test[/url] anders eens. Downloaden, op een floppy zetten en je computer opnieuw opstarten met het floppy erin. Dan start ie hem vanzelf op. Ik hoor weer van je.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...