Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Weer wat anders. Maak nu een aantal pc`s klaar voor de dorpsvereniging ,maar een ervan vindt de muis niet.Het is goed mogelijk dat de muispoort stuk is.Ik heb nog een verloop stekker voor een compoort/muisstekker hoe krijg ik dat ding op een compoort??? Systeem celeron 400 mhz 32 mb geheugen heeft ook al usb 2X systeem geeft aan dat er iets is met de muis (apparaten)Zou dankbaar zijn voor antwoord
Link naar reactie
[quote:78ba441641="zoekertje"]Ik heb nog een verloop stekker voor een compoort/muisstekker hoe krijg ik dat ding op een compoort???[/quote:78ba441641]Vertrouw niet op verloopstekers! De kans dat die werkt, is zeer klein, als die niet standaard bij de muis is meegeleverd. COntroleer eerst of in de Bios alles correct is aangezet. COntroleer (voor een AT moederbord zeker) of de kabels goed zijn aangesloten. Een ATX moederbord heeft (bijna altijd) de aansluitingen standaard op het moederbord. Voor een COM poort zou ik gewoon een echte seriele muis gebruiken. Meestal voor bijna niks te koop in de kringloopwinkel. En ja, ik heb er ook nog een paar, maar ik ben aan het opruimen. De oude toetsenborden gaan nu al richting de afval container. De muizen lopen er straks achteraan. De standaard controle van de muispoort is verder als volgt: - niet werkende PS/2 muis uitproberen op een andere computer, werkt die, dan vermoedelijk muis okay. Werkt niet, dan muis opruimen. - Andere, wel werkende, PS/2 muis uitproberen op de probleem computer. Als die niet wordt herkend, tja, vermoedelijk poort defect of er is toch wat anders aan de hand. Ik kan uit je berichtjes niet herleiden dat je beide testen hebt uitgevoerd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...