Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ja, daar heb ik ook al gekeken. Ik ben op zoek naar een goede router, maar de draytek's zijn wel duur. Zit te twijfelen tussen de 2200, de 2300 en de 2900. Er zit nogal een prijsverschil tussen deze 3. Ik eis wel veel van de router, maar heb er niet een vermogen voor over... Op de site staan wel specificaties, maar ik vraag me af of er veel verschil tussen de mogelijkheden van deze 3 zit, want heel veel functies komen overeen. Daarom had ik gehoopt dat iemand met wat meer expertise / ervaring een en ander zou kunenn uitleggen.
Link naar reactie
[quote:79d8f89c44="bvvelde"]Ja, daar heb ik ook al gekeken. Ik ben op zoek naar een goede router, maar de draytek's zijn wel duur. Zit te twijfelen tussen de 2200, de 2300 en de 2900. Er zit nogal een prijsverschil tussen deze 3. Ik eis wel veel van de router, maar heb er niet een vermogen voor over... Op de site staan wel specificaties, maar ik vraag me af of er veel verschil tussen de mogelijkheden van deze 3 zit, want heel veel functies komen overeen. Daarom had ik gehoopt dat iemand met wat meer expertise / ervaring een en ander zou kunenn uitleggen.[/quote:79d8f89c44] Een echte zunige Hollander :lol: :lol: kijk is voor een tweedehands router :lol:
Link naar reactie
[quote:0ac7f52239="bvvelde"]Het mag best wat kosten (max rond de €100,-). Maar dan wil ik wel weten waar ik voor betaal en of het nodig is... Wil graag een router met goede firewall mogelijkheden, dmz (voor eigen file / mail / web-server onder eigen doemin). Ook moet hij vpn tunnels kunnen doorgeven.[/quote:0ac7f52239] Kijk is naar een E-Tech router www.e-tech.nu ps begin niet aan trust
Link naar reactie
[quote:0d1b647840="bvvelde"]Wat zijn de verschillen tussen de draytek 2200e en de 2900 ? Zijn deze veerschillen een prijsverchil van 60 euro waard ?[/quote:0d1b647840] Ik heb de 2200E al weer een paar jaar, nog nooit iets aan gehad en werkt goed.Ik zag op de site dat de 2300 niet meer word geleverd,de 2900 daar kun je ook mee printen van af een andere comp.als de andere uit staan.
Link naar reactie
[quote:d247506e07="taco78"]Kijk is naar een E-Tech router www.e-tech.nu ps begin niet aan trust[/quote:d247506e07] Niet echt een tip als iemand een goede router zoekt als je het mij vraagt, E-tech zit in de zelfde klasse als trust.... Draytek daarintegen is een topmerk wat routers betreft, uitgebreid te configureren en een goede firewall. (plus VPN functies) Een ander goed merk is Linksys. (een dochteronderneming van cisco systems.)
Link naar reactie
Ja, E-tech, sweex etc. zijn merken die ik liever niet neem. Naast de Draytek en linksys router heb ik ook deze gevonden. De Zyxel prestige 324, het is een minder bekend merk, maar heeft veel opties en goede prestaties volgens de specificaties. Hij is iets goedkoper dan de draytek. Heeft iemand ervaring met deze Zyxel ?
Link naar reactie
Zyxel is een goed en degelijk merk dat al lang bestaat.... (Had vroeger een analoog modem van zyxel dat al overliep van de opties.) met de 324 direct heb ik geen ervaring wel met de 650. Degelijke en uitgebreide configuratie en bovendien stabiel. Let wel dat de zyxel in tegenstelling tot b.v. draytek geen vpn ondersteuning als optie heeft.
Link naar reactie
[quote:a5a9638bdd="micky.g"]Zyxel is een goed en degelijk merk dat al lang bestaat.... (Had vroeger een analoog modem van zyxel dat al overliep van de opties.) met de 324 direct heb ik geen ervaring wel met de 650. Degelijke en uitgebreide configuratie en bovendien stabiel. Let wel dat de zyxel in tegenstelling tot b.v. draytek geen vpn ondersteuning als optie heeft.[/quote:a5a9638bdd] Hij heeft geen VPN optie idd, maar ik begin mij aftevragen of het wel nuttig is voor mij. Een router met VPN ondersteuning betekent dat ze als vpn-station kunnen dienen (hoeft geen softwarematige client te installeren). De meeste routers kunnen vpn verkeer wel gewoon doorlaten (hoop ik ???) en dus zou je altijd ook nog een vpn-kastje kunnen plaatsen. Aangezien vpn momenteel nog niet aan de orde is (in de nabije toekomst misschien wel, om veilig op een ander netwerk in te loggen) lijkt mij die Zyxel wel wat. Zyxel bestaat dus al lang, dus het is een bedrijf met een zekere continuiteit (belangrijk vor updates / support). Het lijkt een hele mooie router....
Link naar reactie
[quote:128508e665="bvvelde"]Hij heeft geen VPN optie idd, maar ik begin mij aftevragen of het wel nuttig is voor mij. Zyxel bestaat dus al lang, dus het is een bedrijf met een zekere continuiteit (belangrijk vor updates / support). Het lijkt een hele mooie router....[/quote:128508e665] Als vpn niet belangrijk is voor je kan ik je Zyxel als merk op zich zeker aanbevelen! Zyxel bestaat al vanaf 1989 en begon toen met uitsluitend modems. Hun support en ondersteuning is goed. (dit kan je al vermoeden als je hun download library eens goed bekijkt, verzorgd overzichtelijk en recente updates b.v. laatste firmware voor de 324 is van 29-03-2004) Hier kan je een indruk opdoen van het configuratie interface van de zyxel: http://www.zyxel.nl/p650/p650h3v340it1.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...