Ga naar inhoud

Geintegreerd video > schokkerige video's?


Aanbevolen berichten

Heb hier een PC staan met een Intel Celeron 800. De videokaart is geintegreerd op het moederbord, en heeft 4MB geheugen. Wat is het geval; Als ik een DivX bestand afspeel, op een resolutie van 1024/786, het beeld gaat erg schokkerig. Als ik de resolutie verlaag naar 800/600, dan loopt het beeld vloeiend. Ik denk dat het komt omdat het maar 4MB geheugen heeft (1024*786*32). Zal een AGP-videokaart dit probleem omzeilen? Ik denk het van wel, maar voor ik zo'n kaartje ga halen, wil ik et graag zeker weten.
Link naar reactie
[quote:f791a4ffe5="Nelson Lau"]Mag ik vragen welke videochip dat is ? Is dat niet een Intel 815 met een onboard I740 grafische chip ? Probeer eens in te stellen naar 16 bits kleur en installeer de laatste DirectX 9.x.[/quote:f791a4ffe5]Waarom naar DirectX 9x? Er staat nu DirectX8 op; De onboard chip ondersteund toch gen DirectX 9.x Ik zal em es op 16 bit zetten, maar kben bang dat ik dan zo'n lelijk scherm krijg. :( [edit] Ander kaart met 64MB > loopt als een zonnetje
Link naar reactie
Wel, het heeft wel geholpen bij mijn 815 chipset en bij 16 bits valt het reuze mee qua kwaliteitsverlies: nauwelijks verschil te zien tussen 16 en 24 bits en de schermafhandeling gaat stukken sneller. De nieuwste drivers installeren kan ook wonderen verrichten, maar dat wist je natuurlijk al 8)
Link naar reactie
[quote:6f45e2d11f="rwilligen"]Heb je al het G400 filter geprobeerd? Deze heeft een "economic" mode welke de cpu belasting en ram honger drastisch vermindert... http://www.tac.ee/%7Eprr/videoutils/[/quote:6f45e2d11f]mm, heb die codec geprobeerd, en economic ingesteld, maar geen enkele verandering waar te nemen. Probeer nu op 16bit te zetten, maar dan heb ik geen beeld. Heb nog DirectX8.1, en zal DirectX9.0b ff proberen, misschien dat dat helpt (denk et niet, maar toch)
Link naar reactie
Wat voor divx is het ? 3.11? of 4/5 ? Als het 3.11 is dan kun je nog de originele 3.11 proberen icm met g400, in mijn ervaring levert dat de minste cpu last op. De divx 5 codec is een mooi ding ding maar hij hangt zwaar aan je cpu, nog zwaarder dan FFD show... [edit] overigens: heb je wel de g400 filter op "always" staan? zodat ie zeker te weten werkt? als het goed is krijg je dan ook tijdens het afspelen van een divx een blauw icoontje in je systray....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...