Ga naar inhoud

10.000 toeren schijfke???? kopen of niet?


Aanbevolen berichten

[quote:dd6a3dec4c="carlo1986"]jha ok, maar klopt het fabeltje dat ze snel stuk gaan?[/quote:dd6a3dec4c] ik heb niet veel verstand van harde schijven, maar heb (nog) niet gelezen dat ze snel stuk gaan. Wel zal die spinner (gr, juiste woord kwijt) sneller draaien bij een 10.000 hd, dus als die van slechte kwalitiet is zou ik me kunnen voorstellen dat die sneller kapot gaat dan een 7200 toeren hd... je zou hiervoor ff op tweakers.net kunnen kijken naar ervaringen... maar wat is belangrijker?? performance of stilte??
Link naar reactie
Ja, alleen als snelheid echt teld koop je een 10.000 rpm schijf. En dan vooral die raptor van WD is lekker snel, begint al in de buurt van SCSi te komen. (moet nog wel een eind natuurlijk) Op zich denk ik niet dat ze sneller slijten omdat ook die 10.000 rpm schijven in servers (SCSI) betrouwbaar moeten zijn.
Link naar reactie
Western digital is nog de enige met 10000 rpm Sata schijfjes. Een 36GB versie en een 74GB versie. Het schijnen uitstekende schijven te zijn, en het geluid valt erg mee. De 74GB versie heeft een aantal verbeteringen tov de 36GB versie, hij is iets sneller en iets stiller. Lees de reviews zou ik zeggen, er zijn er zat. Ik heb op het punt gestaan om er twee te kopen (in RAID) maar [url=www.mycom.nl]ze[/url] hadden ze niet op voorraad, toen heb ik er maar vanaf gezien.
Link naar reactie
Zoals Comp-Freak zegt, alleen als snelheid het allerbelangrijkste is een 10.000 toeren schijf nemen. Die dingen zijn in eerste instantie bedoeld voor servers, maar ook voor zaken als videobewerking komen ze goed van pas. Ik weet niet wat je met je PC doet maar voor gewoon desktopgebruik is 10.000 toeren grote onzin. Het fabeltje dat ze veel meer herrie maken en sneller stuk gaan omdat ze een stuk sneller draaien is nog grotere onzin.
Link naar reactie
Ik heb een WD 73gb Raptor 10.000rpm schijf besteld, ik zal zodra ik heb binnen heb eens instaleren en vertellen of ik verschil merk. Ik heb zelf al een 200gb 7200rpm Sata schijf die gebruik ik voor data opslag, de Ratpor is voor windows en games. Die staan nu op een 80gb 7200rpm (8mb cache) schijf. Als ik verschil merk zal ik het laten weten, tevens zal ik eens kijken of hij veel kabaal maakt. wat de kwaliteit betreft, WD durft er 5 jaar garantie op te geven!!! dat is een hoop, weinig merken die dat op hun sata schijven geven. Ik mag daaruit wel conculderen dat het met de kwaliteit wel goed zit.
Link naar reactie
[quote:cfbe2af345="praatpaal"]Zoals Comp-Freak zegt, alleen als snelheid het allerbelangrijkste is een 10.000 toeren schijf nemen. Die dingen zijn in eerste instantie bedoeld voor servers, maar ook voor zaken als videobewerking komen ze goed van pas. Ik weet niet wat je met je PC doet maar voor gewoon desktopgebruik is 10.000 toeren grote onzin. Het fabeltje dat ze veel meer herrie maken en sneller stuk gaan omdat ze een stuk sneller draaien is nog grotere onzin.[/quote:cfbe2af345]Videobewerking heeft niet de snelste hd nodig. de bottleneck ligt vrijwel altijd bij videobwerking bij CPU
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...