Ga naar inhoud

Verdwenen partities


Aanbevolen berichten

Mijn collega heeft met Partition Magic getracht een gedeelte van een partitie om te zetten van fat 32 naar nts. Hierbij is er waarschijnlijk iets gegantisch fout gegaan. Hij heeft 2 s-ata schijven in zijn pc, gepartitioneerd als schijf 1 - C en E en schijf 2 - D. Van de 2e schijf heeft hij een gedeelte van D omgezet naar ntsc, toen de pc weer opgestart was, werd er geen besturingssysteem meer waargenomen. We hebben toen xp opnieuw geinstalleerd op de enige nog te benaderen fat 32 partitie, dit is gelukt en in verkenner is nu te zien dat er 4 lokale stations zijn waaronder een ntsc station. De lokale stations C en D zijn volkomen leeg en de grootte van beide schijven is 0 en moeten volgens xp geformateerd worden. Is er soms een manier om de data die nog op C en D moeten staan te achterhalen. Mvg...Gerrit
Link naar reactie
Ik ga er voor het gemak even vanuit dat je het over NTFS hebt.. Laat PM ook geen unallocated space zien, zo ja zou ik die converten naar FAT32.. Kan ook dat je een logical schijf van D hebt gemaakt in plaats van een primairy... wat me overigens sterk lijkt.. Om gegevens terug zien te krijgen zou je [URL=http://www.runtime.org/gdb.htm]Getdataback[/URL] (shareware) kunnen proberen, werkte bij mij goed... Succes iig.. :)
Link naar reactie
Schijven en partities zijn met PM wel te zien, alle partities zijn fat 32 behalve de partitie die omgezet was naar ntfs. Bij de C partitie staat de 2 gb boot boundary direkt aan het begin, kan hier soms de fout zitten. Als ik op mijn eigen pc kijk dan staat dit verder naar achter. Alle data staat er nog op alleen wordt de partitie om de een of andere reden niet gezien. Als je in verkenner naar de desbetreffende stations gaat verschijnd er dat het station geformateerd moet worden. Kan het kwaad als ik de C partitie nogmaals door PM naar fat 32 laat converteren? PM is nieuw voor mij dus ik wil graag weten wat ik het beste kan doen om verdere "schade" te voorkomen. Mvg....Gerritje
Link naar reactie
PC is, zoals ik in mijn eerste vraag al aan gaf, van mijn collega. Omdat ik momenteel in de ziektewet zit en dus een beetje tijd over heb, probeer ik de pc weer aan de gang te krijgen met behoud van data. Als er in verkenner op het desbetreffende station geklikt wordt, wordt er aan gegeven dat de parameter onjuist is. Dit zegt mij niets omdat ik geen computerexpert ben. Het gaat namelijk om 2 schijven van 160 gb die redelijk vol staan met data. Om die data via getdataback terug te halen is vrijwel niet te doen. Vandaar dat ik hoop dat er iemand is in dit forum die mij kan vertellen of hier, misschien met PM of een ander programma, iets aan te doen is. Mvg....Gerritje
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...