Ga naar inhoud

Nieuwe voeding: pc valt onregelmatig uit


Aanbevolen berichten

Onlangs heeft mijn oude voeding ('99 235W) de geest gegeven. Daarom een nieuwe voeding, Q-tec 350W low noise, geïnstalleerd. Voorheen nooit echte problemen gehad maar nu kan ik eigenlijk wel zeggen dat de pc niet opstart. Een greep uit de gebeurtenissen: -Na de geheugentest (niet geheel voltooid) valt de pc uit -Na overzicht PCI enzo valt de pc uit -Voordat de harde schijf 'op toeren' is valt de pc alweer uit -Als windows 98 naar het bureablad wil gaan valt ie uit Zoals jullie zien dus geen touw aan vast te knopen. Pc valt het meest kort na/tijdens geheugentest uit. Zou dit een probleem kunnen zijn met de nieuwe voeding of is er ergens op het mobo iets mis (ben bezig geweest met schoonmaken fan processor bijvoorbeeld) Specs: (outdated -- dec '99--, ik weet het) Q-tec 350W low noise voeding Pentium III 500 Mhz Abit BE6 Mobo 12,6 Gb HD CD-rom 52x CD-writer Dit heb ik al geprobeerd: -Opstarten zonder voeding aan CD-rom/writer/floppy disk, zelfde probs -Geheugen eruit; resultaat: piepen maar leek wel aan te blijven -Reset CMOS mobo, zonder resultaat (wel dat ie problemen had met de proc, maar moest opnieuw ingesteld worden ->logisch lijkt me) Anyone?
Link naar reactie
die voeding eruit halen en inleveren voor garantie als dat niet helpt dan moet je een ander merk kiezen, ik weet niet wat voor een merk je eerst had maar sommige goede merken trekken meer als een slegt merk terwijl de slegte zwaarder is, oude codegen 200 watt hier trok meer als een sweex 300 watt maar hij plofte eruit en heb dus sweex gekregen toen
Link naar reactie
Wat een onzin. Als een voeding er al mee stop tijdens de POST is er toch echt wat mee mis. En dat ligt niet aan een bepaald merk. De duurdere zijn stiller en beter gestabiliseerd, maar leveren toch dezelfde output als de goedkopere. Trouwens, wat meer leestekens kan ook geen kwaad en het is sle[b:ce0ad1a8ca]ch[/b:ce0ad1a8ca]t en niet sle[b:ce0ad1a8ca]g[/b:ce0ad1a8ca]t !!!
Link naar reactie
[quote:fbe0770f83="spiderned"]Wat een onzin. Als een voeding er al mee stop tijdens de POST is er toch echt wat mee mis. En dat ligt niet aan een bepaald merk. De duurdere zijn stiller en beter gestabiliseerd, maar leveren toch dezelfde output als de goedkopere. Trouwens, wat meer leestekens kan ook geen kwaad en het is sle[b:fbe0770f83]ch[/b:fbe0770f83]t en niet sle[b:fbe0770f83]g[/b:fbe0770f83]t !!![/quote:fbe0770f83] die voeding moet iets mee mis zijn anders doet hij dat niet dus je moet hem omruilen lijkt me. verder die stabiele lijnen daar zit het in dat hij bij dezelfde output meer/minder kan hebben. of is het toeval wat ik heb gehad? dus probeer eens een andere voeding, nu heb ik overigens wel q-teq en daarmee geen gezeik, maar binnekort een tagan erin :P
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...