Ga naar inhoud

extra harde schijf


Aanbevolen berichten

in mijn pc zit een 60 gig. harde schijf een floppy drive een dvd speler en een brander. ik heb nog ruimte om een extra harde schijf te monteren die heb ik nu gekocht. waar vind ik info of kan iemand mij helpen om uit te leggen hoe ik deze aansluit en waar ik op moet letten ? alvast mijn hartelijke senioren dank. stommeer
Link naar reactie
Misschien heeft u wat aan deze link: http://images.google.nl/imgres?imgurl=www.pc-at.com/hd.gif&imgrefurl=http://www.pc-at.com/hd.htm&h=350&w=220&sz=15&tbnid=r6jyjFfnh2UJ:&tbnh=114&tbnw=72&start=1&prev=/images%3Fq%3Dharde%2Bschijf%2Binbouwen%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8 succes ermee. :wink: [Edit] het is overigens wel een beetje vervelend om te lezen (vind ik). witte tekst met groene achtergrond.
Link naar reactie
@Interficior (en de rest...) Dat wat je met de jupers verteld is niet waar. Als je zelf kies of deze Master of Slave is maakt het niet uit of hij in het midden zit of aan eht einde. Staat hij op Cable Select dan is auto die in het middan Slave en aan het einde Master. @stommeer De master krijgt voor data voorrang op de Slave. Je snelste schijf is dus het best op Master 9en het is dus ook het best je OS op de snelste schijf te zetten), Timo
Link naar reactie
als jij de schijf erin stopt moet je alle jumpers eraf halen, je hebt pri en sec channel op het bord en op allebei zitten 2 poorten, nou die sec zulle de optical drives wel opzitten, die pri zit er nu een op die is master als hij alleen hangt. dus die je erbij zet moet je slave maken dus alle jumpers eraf voor de sec channel zou hetzelfde gelden, aangezien er daar al een ophangt die zeker master is. echter is het aan te bevelen de harde schijven op de pri te hangen en de optical's op de sec
Link naar reactie
[quote:309916d932="tengelgeer"] Dat wat je met de jupers verteld is niet waar. Als je zelf kies of deze Master of Slave is maakt het niet uit of hij in het midden zit of aan eht einde. [/quote:309916d932] Dat kan zeker wel uitmaken. Zeker XP kan daar zeer zeikerig over doen. De master moet je altijd aan het uiteinde hangen om allerlei problemen te voorkomen.
Link naar reactie
[quote:d16e080b41="spiderned"][quote:d16e080b41="tengelgeer"] Dat wat je met de jupers verteld is niet waar. Als je zelf kies of deze Master of Slave is maakt het niet uit of hij in het midden zit of aan eht einde. [/quote:d16e080b41] Dat kan zeker wel uitmaken. Zeker XP kan daar zeer zeikerig over doen. De master moet je altijd aan het uiteinde hangen om allerlei problemen te voorkomen.[/quote:d16e080b41] xp doet zeikerig als je 2 slave of 2 master hebt, ik heb al verschillende pc's gebouwd met de master in het midden en een slave aan het eind en allemaal werken ze. dus lijkt me sterk dat ze hierover zeikerig gaan doen,
Link naar reactie
[quote:4eff2423ab="tengelgeer"]Wat je dan fout doet als een Master in het middan niet wil is dat je de tweede nog op CS. Ja, dan heb je 2 keer een Master en dat werkt niet. In mijn PC zat de Master altijd in het middan omdat de kabels anders niet uitkwamen... Timo[/quote:4eff2423ab] ja oke met cs kan het niet maar als je de ene cs doet dan doe je die andere ook cs lijkt me? mar als je zelf insteld dan maakt het werkelijk geen z*k uit
Link naar reactie
[quote:fb63b6c4f7="tengelgeer"]Als je het zelf doet maakt het idd geen z*k uit. Vergeet je perongeluk een van CS te halen kan je raar opkijken en niet weten wat er is (ervaring :oops: ) Timo[/quote:fb63b6c4f7] ik wist vroeger niet eens dat er cs opzat, weet het pas een jaartje ofzo of nog minder :oops: :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...