Ga naar inhoud

160gb ATA harde schijf


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een 160gb ATA harde schijf maar windows xp ondersteunt zulke schijven pas na het installeren van service pack 1. Toen heb ik partities gemaakt zodat mijn downloads e.d. op een andere particie staan dan windows. Maar als ik alleen de particie waarom windows xp op staat wil formateren dan gooit hij meteen alle andere particies ook weg. En dan ben ik dus alle gegevens kwijt. Is er een andere mogelijkheid om de C: te formateren zonder dat ik de D en E particie kwijt ben? Formateren deed ik altijd door de windows xp cd erin te doen dan voor de installatie de c particie te selecteren en daarna te formateren, dit werkte perfect met een 120gb hd maar nu met een hd van 160 werkt het net iets anders. Ik hoop dat iemand een oplossing weet, en als er geen oplossing is dan hoor ik dat ook graag. mvg Rens
Link naar reactie
Formateer je in/met NTFS of FAT32 ? Je moet NTFS hebben... Dan kan het (dacht ik) ook wel zonder service pack 1, want die install cd merkt heus niet of jij nou wel of niet SP1 hebt ... Bij mij staat nergens een formateer optie hoor... Kan hooguit de partitie verwijderen, opnieuw aanmaken, en dAn formateren... Zie je de D: en E: wel als je de wincd erin gooit ?
Link naar reactie
Als ik mijn WinXP cd erin doe en dan opnieuw opstart dan vraagt hij of ik van de cd wil opstarten als ik dan op enter druk dan kom ik in de voorsetup van WinXP waar ik de particies in kan stellen, en omdat hij van de cdstart heb ik geen service pack 1 dus ben ik mijn particies kwijt. En ja ik heb NTFS want FAT32 ondersteunt mijn HD niet.
Link naar reactie
[quote:bf48ae8162="Rensov"]Als ik mijn WinXP cd erin doe en dan opnieuw opstart dan vraagt hij of ik van de cd wil opstarten als ik dan op enter druk dan kom ik in de voorsetup van WinXP waar ik de particies in kan stellen, en omdat hij van de cdstart heb ik geen service pack 1 dus ben ik mijn particies kwijt. En ja ik heb NTFS want FAT32 ondersteunt mijn HD niet.[/quote:bf48ae8162]wat heeft fat 32 en ntsf te maken met je hdisk, elke hdisk kan je ntfs of fat 16 of fat 32 formateren. dat doet je os. win95 is fat 16 win98 is fat16/32 win2000 fat32/ntfs winxp home pro fat 32/ntfs
Link naar reactie
Ik heb een KT6 Delta met een CoreCell Chip maar wat heeft dat te maken met mijn probleem? Is er een mogelijkheid voordat ik WindowsXP installeer ik al particies kan maken groter dan 139gb op een ATA HD (je hebt hiervoor min. servicepack 1 nodig), bijv door een WindowsXP cd te maken waar servicepack 1 (en misschien straks 2) al opstaat zodat hij al grote ATA hardeschijven ondersteunt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...