Ga naar inhoud

geluidskaart + microfoon probleem


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. teneerste weet ik niet zeker of dit hier thuishoort, anders mijn excuus hiervoor. Het zijn eigenlijk meerdere problemen. - Geluidskaart probleem : Ik wil een cassettebandje op me website gaan afspelen. Nu heb ik ergens gelezen dat je hiervoor een speciale ingang op je computer nodig hebt. Ik ben bij de computerwinkel gaan informeren maar ik ben er niet uitgekomen. Ze zeiden dat die ingang al standaart op je computer zit, maar ik weet niet welke dat is. - Microfoon probleem : Ik wil me microfoon gaan aansluiten op me computer, maar het is een 'fatoom microfoon' Ik heb een splitter gekocht : ik heb de master 'gesplit' op de versterker en de computer, maar als ik nu door de micrfoon ga praten, haar je alleen maar geruis en gekraak. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik een duidelijk omschrijving heb gegeven Groetjes
Link naar reactie
[quote:f7c4a3fb12="pimvandenderen"]- Geluidskaart probleem :[/quote:f7c4a3fb12] Je moet dan de line out van je casette speler op de line in van de geluiskaart doen. Dit busje is meestal blauw van kleur en er staat iets van een pijltje naar binnen bij (precies andersom dan line out voor de boxjes) of er staat L-i of zo. [quote:f7c4a3fb12="pimvandenderen"]- Microfoon probleem :[/quote:f7c4a3fb12] Ik neem aan dat het een microfoon is met een phantom voeding, bedoel je dat? Heeft hij een jack plug of een XLR connector?
Link naar reactie
misschien ben ik dom maar wat is dat. ik heb inderdaad een phantom voeding. De kant die in mijn mengpaneel gaat, heeft 3 puntjes en de andere kant 3 'inhammen' waarin de puntjes van de microfoon gaan. Bedankt voor de hulp over de geluidskaart. Nu ben ik natuurlijk heel lastig, maar ik wil dus op dat cassettebandje opnemen en gaan afspelen op me website. Hoe kan ik dit doen :cry: Groetjes Pim p.s. ik weet dat ik lastig ben :P
Link naar reactie
Ok, erg lastig ben je niet hoor, hier is het forum voor! (en ik ken vervelendere nieuwelingen) Goed, op je site staat niet welke mixer je hebt. (dit is meer persoonlijke interesse) dus welke heb je? Je doet die mic gewoon op je mixer. Trouwens denk ik niet dat jou mixer een phantom voeding heeft, maar dat is meestal alleen bij de duurdere condensator microfoons nodig. Dus welk type microfoon is het? Kan er een batterij in, zo nee, dan heb je waarschijnlijk ook geen phantom nodig. Wel moet de mic op je mixer omdat hij "te zwaar" is voor je geluidskaart, het geluid klinkt anders te zacht, zelfs met mic boost. De master out van je mixer sluit je aan op die zelfde line in als voor de casette speler. Klaar! Nu dat cassette gedoe: Je moet het geluid eerst opnemen. Dus je zet een programma aan het opnemen en je start de cassette. Dan moet je het opslaan als mp3 of wave of zo. Hoe je het op de site zet weet ik niet.
Link naar reactie
Comp freak heeft gelijk dit is de manier en idd je kan dan van alles via de mixer laten lopen. Maar let op mixers die Phantoom hebben werken meestal op 0db of 1,2 terwijl normale hifi en pc op -10db werken. Dus zachtjes uitsturen naar de PC. Daar komt het dus al wave dat kan je omzetten met de freeware versie van DBpower (ff googlelen)
Link naar reactie
Klopt, draai de gain van de kanalen dus ook niet te ver open en houdt de schuiven eerst dicht en dan voorzichtig opdraaien. Lp kan ook, maar een platenspeler stuurt veel zachter uit dan een gewone cd speler of casettedek. Ook mis je dan de lage tonen. Hiervoor is een speciale voorversterker nodig. Veel DJ mixers hebben die, met een schakelaar zet je de line in om in een phono in.
Link naar reactie
Alweer met compfreak eens, voor een analoge platenspeler heb je een Riaa correctiefilternodig en een extra voorversterkerje voor pickup elementen. Je kan ze los kopen maar als je nog een oude versterker hebt staan sluit je daar de pickup aan op de phono ingang. verbindt dan de tape out (ook wel rec of monitor genoemd) uitgang aan op de lijn ingang (niet microfoon dus) op je mengtafel.
Link naar reactie
Cool edit is van Adobe geworden: Adobe Audition. De meeste microfoons met xlr-plug (de driepolige) kunnen best op een geluidskaart, met mic boost. Je moet alleen een geschikt verloopkabeltje hebben, wat zelf te maken is. Kijk op [url]http://www.shure.com/support/technotes/app-soundcard.html[/url] voor info daarover. Sommige condensatormics hebben zoals gezegd niet genoeg aan de voorversterker van je geluidskaart (hangt ook van geluidskaart zelf af), die moeten echt 48V phantom power hebben. Als je van bandje op wilt nemen naar je computer kun je het best via een versterker doen, direct kan echter ook. In beide gevallen naar line-in. (idd kleur blauw bij de meeste consumentengeluidskaarten) Haal trouwens de splitter er tussenuit, want tenzij deze een eigen voeding of versterker heeft halveert hij het signaal! Terratec verkoopt de phono-preamp in serieel en usb-uitvoering, waarmee je direct van platenspeler naar je computer kunt opnemen.
Link naar reactie
[quote:1cd8a5dbd9] Goed, op je site staat niet welke mixer je hebt. (dit is meer persoonlijke interesse) dus welke heb je? [/quote:1cd8a5dbd9] Ik heb een skytec tec 250. Meer informatie is [url=http://www.skytronic.com] hier[/url] te vinden. ( ff zoeken naar de skytec tec 250 ) In de microfoon kan geen batterij. Het is een hele dure met de nieuwprijs van ongeveer 200 euro. Helaas heb ik hem 2e hands gekocht, dus veel informatie kan ik er niet over vertellen. alleen dat het een pro4h is :o [quote:1cd8a5dbd9] De master out van je mixer sluit je aan op die zelfde line in als voor de casette speler. Klaar! [/quote:1cd8a5dbd9] Wat bedoel je hiermee. Dezelfde line in als de cassette speler??? maar waar gaat die dan in?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...