Ga naar inhoud

firmware flash van dvd brander lukt niet


Aanbevolen berichten

Hoi, (iedereen) Niet om een of andere speciale reden maar mijn nieuwe dvd brander doet het prima maar niet zo snel. Geprobeerd een nieuwere firmware te flashen. Tool gedownload van officiele site, nieuwere versie beschikbaar en ook gedownload maar nu komt het..Volgens mij moet windows (xp) nu met een flashtool komen en helaas de boel loopt krakend vast. Verder nergens problemen mee. Weet iemand raad?? greetz en bvd 8)
Link naar reactie
Om welke brander gaat het precies? Waar maak je uit op dat hij niet zo snel is? Misschien kan hij niet sneller, maar vindt jij hem traag. Het is natuurlijk wat anders dan een cd-writer. Branden duurt dan natuurlijk langer over het algemeen. Het is aan te raden alleen de firmware te upgraden als je problemen hebt met bepaalde dvd-r's/dvd-rw's.
Link naar reactie
Ja, wat bedoel je concreet met niet zo snel? Als het een 8x brander is, gebruik je wel de juiste media ervoor, DVD+R's die op 8x gebrand kunnen worden? Of brandt ie met de juiste media maar op 4x of zelfs 2.4x ... Dan is het ook slim om ff naar je Nero-versie te kijken (of versie van andere brandsoftware), vaak voldoet Nero 5.x niet voor high-speed DVD-branden, dan moet je upgraden naar Nero 6.x.
Link naar reactie
[quote:844ecfdb3a="Obi-wan-kenobi"]Ja, wat bedoel je concreet met niet zo snel? Als het een 8x brander is, gebruik je wel de juiste media ervoor, DVD+R's die op 8x gebrand kunnen worden? Of brandt ie met de juiste media maar op 4x of zelfs 2.4x ... Dan is het ook slim om ff naar je Nero-versie te kijken (of versie van andere brandsoftware), vaak voldoet Nero 5.x niet voor high-speed DVD-branden, dan moet je upgraden naar Nero 6.x.[/quote:844ecfdb3a] Bedankt voor de reactie, kweetnogniet of dit wel de juiste manier is om te reageren maar je hebt wel helegaar gelijk. eigenlijk is mijn enige probje dat het flash tool niet werkt op de een of andere manier, eigenlijk is er voor mij geen dringende reden om de firmware te updaten. Het is wel zo dat ik nero 6 gebruik en dvd r kan branden op 4x terwijl het eigenlijk zou moeten kunnen op 8x. Het flashen wil dus niet en dat wil ik nou juist wel kunnen (ook met het oog op de toekomst enzo)
Link naar reactie
[quote:2d9ee5ef51="praatpaal"]Om welke brander gaat het precies? Waar maak je uit op dat hij niet zo snel is? Misschien kan hij niet sneller, maar vindt jij hem traag. Het is natuurlijk wat anders dan een cd-writer. Branden duurt dan natuurlijk langer over het algemeen. Het is aan te raden alleen de firmware te upgraden als je problemen hebt met bepaalde dvd-r's/dvd-rw's.[/quote:2d9ee5ef51] yep das duidelijk dus en ik heb geen probs met branden. brander is een IBOX 8X en het tooltje komt van www.drvupdate.com en dat lijkt dus leuk te werken maar het laat de boel dus krakend vast lopen (helaas) - bedankt voor de reactie -
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...