Ga naar inhoud

Formatteren DVD+RW lukt niet meer


Aanbevolen berichten

Mijn Dell Dimension 8300 met Windows XP Home Edition heeft geïnstalleerd meegekregen de Sonic RecordNow! brandsoftware alsook Sonic MyDVD en Sonic DLA (DriveLetterAccess). Dat laatste is net zoiets als Nero's InCD of DirectCD, waardoor als zodanig geformatteeerde CD's door Windows als verwisselbare harde schijven worden beschouwd zodat ze direct toegankelijk zijn voor Verkenner. Bovendien heb ik Nero versie 5.5.10.54 op mijn PC. Nu heb ik ooit een zestal Philips DVD+RW's gebruikt met de Sonic brandsoftware op mijn _NEC DVD+RW ND-2100AD Combo Drive. Deze schijven wil ik nu gebruiken als tijdelijke opslag voor videomateriaal via de Nero brandsoftware. Maar nu komt het vreemde: DVD+RW's die ooit 'in aanraking' zijn geweest met Sonic software laten zich niet meer gebruiken door Nero. Zowel de snelle als langzame formatteermethode lijken normaal te verlopen, maar als ik dan gegevens op de 'geformatteerde' DVD+RW wil schrijven krijg ik vrijwel onmiddellijk een foutmelding: [i:3ff9683081]"Formatteren medium mislukt - Invalid field in parameter - Kon start van DiscAtOnce niet uitvoeren - Brandproces mislukt met 4x (5,520 kB/sec)"[/i:3ff9683081] Verkenner meldt bij Eigenschappen > Algemeen van deze schijf: [i:3ff9683081]"Type: Cd-rom-station - Bestandssysteem: CDFS - Gebruikt: 0 bytes - Beschikbaar: 0 bytes - Capaciteit: 0 bytes". En dat voor een DVD met een potentieel van 4,7 GB![/i:3ff9683081] Ook als ik eerst de schijf formatteer met Sonic RecordNow! (kan alleen via een snelle methode) en daarna met Nero probeer te gebruiken, krijg ik exact hetzelfde resultaat. Weet iemand wat hier aan de hand is en hoe ik TOCH die DVD+RW's weer geschikt voor Nero kan maken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...