Ga naar inhoud

[DVD brander] Philips of BenQ ?


Aanbevolen berichten

[quote:5c710e55cc="Obi-wan-kenobi"]Ik zou iets meer uitgeven en een DVD-brander nemen die je in de toekomst met firmware kan flashen tot dual layer brander. NEC ND-2500A of Benq DW822A.[/quote:5c710e55cc] Dus jij zegt dat de NEC2500 in de toekomst misschien geflashed kan worden naar dual-layer? Waar heb je dat vandaan? Ik ben wel nieuwsgierig omdat ik er zo eentje heb, en flashen is wel goedkoper dan nieuw kopen. :D
Link naar reactie
Het kan natuurlijk zijn dat een brander hardwarematig is voorbereid op dual-layer maar dat dit niet in de specs staat. Wel gaaf als de NEC2500 geflashed kan worden, maar ik twijfel er ook sterk aan, zeker gezien de winkelwaarde van dit apparaat. Maar als obi-wan-kenobi gelijk heeft dan ben ik heel erg blij.
Link naar reactie
Wel 's gegoogled? :P http://www.google.com/search?hl=en&lr=&ie=UTF-8&q=firmware+double+layer+NEC+ND-2500A Let er wel op dat dit officieuze firmware betreft, officieel heeft NEC nog geen firmware flash in petto. Maar dat het mogelijk is, is dus al min of meer bewezen (komt doordat de NEC-2500A en NEC-2510A eigenlijk vrijwel identiek zijn!) ... Anyway, ik zou ff wachten tot de double layer DVD-R's betaalbaar worden en dan de officiële firmware flash, of een ruim beproefde officieuze firmware flash erop zetten.
Link naar reactie
Eigenlijk is dit dezelfde grap als met de Liteon LDW-401S > 411S > 811S. Gewoon eerst modden van +R naar +/-R en volgens van 4x naar 8x. Het kan alllemaal met de Liteon ! Heb zelf naar tevredenheid mijn LDW-411S geupgraded naar LDW-811S en mijn Arita 8x en Platinum 8X worden perfect gebrand met deze gocheltruc (getest met Nero CD/DVD-speed). Heb trouwens ook 2 NEC-2500a branders, dus het gaat leuk worden :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
NEC heeft intussen al een [url=http://www.cdr-zone.com/news/2242/nec-warns-users-not-to-use-the-nd-2510a-firmware-with-the-nd-2500a-drives.html][color=blue:d3fdb1f749]reactie[/color:d3fdb1f749][/url] gegeven en ik ga ook wachten op meer nieuws hierover. Het is in ieder geval wel spannend, als blijkt dat het goed werkt dan heb ik een DL brander voor weinig geld. :D
Link naar reactie
[quote:c199b3848c="Nelson Lau"]Eigenlijk is dit dezelfde grap als met de Liteon LDW-401S > 411S > 811S. Gewoon eerst modden van +R naar +/-R en volgens van 4x naar 8x. Het kan alllemaal met de Liteon ! Heb zelf naar tevredenheid mijn LDW-411S geupgraded naar LDW-811S en mijn Arita 8x en Platinum 8X worden perfect gebrand met deze gocheltruc (getest met Nero CD/DVD-speed). Heb trouwens ook 2 NEC-2500a branders, dus het gaat leuk worden :lol: :lol: :lol:[/quote:c199b3848c]Ik hoor hier wel allemaal leuke verhalen over DVD-branders die spontaan 8x kunnen en DL, maar dan rijst bij mij de vraag. Is de KWALITEIT wel goed. Hoeveel jitter zit er op zo'n schijfje. Is het in alle apparaten goed (nu en in de toeklomst) wel goed te lezen. Helemaal met omgeflashte 8x branders heb ik zo m'n twijfels. De laser moet dan wel 2x zo snel van sterkte kunnen veranderen, en kan die dat wel goed.
Link naar reactie
[quote:0d372cffd7="MichelG"]Nog even een reactie. Er stond geloof ik op tweakers.net laatst een stukje over die firmware flashen voor de nec 2500. En dit blijkt te werken. Dus ik zou de nec nemen, maar ik ben natuurlijk weer te laat. :-?[/quote:0d372cffd7] Dat is nog niet zeker: de firmware van de NEC 2500 kan wel geflashed worden, maar volgens NEC zou het niet goed werken omdat de laser-electronica in de drive niet aan de eisen zou voldoen om dual-layer fatsoenlijk te beschrijven, waardoor een NEC 2500 dual-layer-discs alleen met heel hoge foutrates kan beschrijven. Wanneer dvd+9 op de markt is kan men het gaan uitproberen...
Link naar reactie
Tja, daar maak ik me geen zorgen over gezien de prijs van dit soort apparaten. In de computerwereld worden vaak verschillende "modellen"verkocht die technisch gezien gewoon hetzelfde apparaat zijn. Enkel uit marketingsredenen worden bepaalde mogelijkheden bij de introductie gewoon uitgeschakeld. Dit spaart gigantisch op ontwikkelingskosten: je hoeft enkel later dmv een firmware upgrade of een kleine lasercut hier en daar (denk maar aan bepaalde Duron-processoren die eigenlijk gewoon Athlon XP CPU's zijn, waar een gedeelte van het cache geheugen uitgeschakeld is) om een nieuwer model "maken". Het feit dat het bij de Liteon LDW-XX1S DVD-writers bijna altijd lukt om te upgraden zegt genoeg over dit toestel. Bij de NEC-2500a durf ik nog niks te zeggen, omdat die firmware nog te nieuw is en er nog onvoldoende DL-schijfjes te krijgen zijn om het door en door te testen. Bij de Liteon schrijvers is dit wel het geval en zijn diverse schijfjes door vele mensen door en door getest en voor ik zover weet zijn de krakkemikkige schijfjes die door geupgrade Liteon schrijvers slecht worden geschreven en/of gelezen ook slecht gelezen/geschreven door de officiële Liteon modellen. [quote:ed89615fc8="Johnny321"][quote:ed89615fc8="Nelson Lau"]Eigenlijk is dit dezelfde grap als met de Liteon LDW-401S > 411S > 811S. Gewoon eerst modden van +R naar +/-R en volgens van 4x naar 8x. Het kan alllemaal met de Liteon ! Heb zelf naar tevredenheid mijn LDW-411S geupgraded naar LDW-811S en mijn Arita 8x en Platinum 8X worden perfect gebrand met deze gocheltruc (getest met Nero CD/DVD-speed). Heb trouwens ook 2 NEC-2500a branders, dus het gaat leuk worden :lol: :lol: :lol:[/quote:ed89615fc8]Ik hoor hier wel allemaal leuke verhalen over DVD-branders die spontaan 8x kunnen en DL, maar dan rijst bij mij de vraag. Is de KWALITEIT wel goed. Hoeveel jitter zit er op zo'n schijfje. Is het in alle apparaten goed (nu en in de toeklomst) wel goed te lezen. Helemaal met omgeflashte 8x branders heb ik zo m'n twijfels. De laser moet dan wel 2x zo snel van sterkte kunnen veranderen, en kan die dat wel goed.[/quote:ed89615fc8]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...