Ga naar inhoud

harde schijf niet meer te herkennen


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Harde schijf is defect. 10 GB Quantum Fireball met Win98 SE. BIOS geeft de harde schijf niet meer weer. Wat al gedaan: - andere computers geprobeerd - fdisk - pm 8 - data lifeguard van WD - op cabel-, slave- en masterselect Bij het opstarten maakt hij een harde piep en ratelt flink. Iemand een tip om de data nog te redden? d.
Link naar reactie
Als je het hebt over een mechanisch deffect denk ik dat je gewoon tegen jezelf moet zeggen dat het jammer is. Als je de opties die je noemd hebt geprobeerd en niets daarvan hielp dan zit er weing anders op dan te concluderen dat je schijf kapot is en niet meer is te redden... Mijn opvatting.. Mvrgrt.Peiky
Link naar reactie
Het is misschien een hele domme vraag, maar is de IDE kabel naar de schijf toe niet kapot? Probeer 'ns een andere kabel en je weet het. Deze flatcables kosten maar heel weinig (€2-€5) en dan weet je het zeker. Verder zou je misschien een andere harde schijf kunnen proberen ernaast te hangen en dan vanaf die schijf proberen de bestanden op de kapotte schijf te benaderen. Wat ook nog kan is de schijf op de andere IDE aansluiting te hangen, een normaal moederbord heeft namelijk 2 IDE aansluitingen, primair en secundair. De kans is klein dat 'ie het doet want je hebt hem al in een andere computer geprobeerd. Ik zeg maar eens wat :wink: Je weet het maar nooit. Groetjes van Jan Willem
Link naar reactie
als de data je echt dierbaar is zou je kunnen proberen om exact dezelfde hardeschijf te bemachtigen.Als nammelijk alleen die printplaat kapot is kan je die vervangen met de ander en zou je hd het weer moeten doen.Maar als je platter of schijfkop kapot is dan gaat dit niet werken en dan vrees ik toch dat je je data kwijt ben.suc6 ermee groetjes
Link naar reactie
[quote:b55d24e400="jwspruyt"]Het is misschien een hele domme vraag, maar is de IDE kabel naar de schijf toe niet kapot? Probeer 'ns een andere kabel en je weet het. Deze flatcables kosten maar heel weinig (€2-€5) en dan weet je het zeker. Verder zou je misschien een andere harde schijf kunnen proberen ernaast te hangen en dan vanaf die schijf proberen de bestanden op de kapotte schijf te benaderen. [/quote:b55d24e400] hij heeft de schijf al in een andere PC getest, dus ook met een andere hdd er naast, en met partition magic ed. Maar ik denk dat je em weg kan gooien :x
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...