Ga naar inhoud

Probleem aansluiten IrDA


Aanbevolen berichten

Ik heb een Actisys IR 210L IrDA motherboard Adapter. Het aansluiten van deze adapter op mijn vorige moederbord (Gigabyte 7VAXP) was geen probleem, nu is dat moederbord defect gegaan en heb ik een vervangende gekregen: MSI KT4 ULTRA SR. Het aansluiten van mijn infrarood adapter geeft problemen. Op het moederbord zit de aansluiting: links 4 pins, en direct rechts daarnaast er tegenaan 3. Het stekkertje bestaat uit 5 gaatjes: Groen, zwart, geel, niks, rood. 5 naast elkaar dus, maar de aansluiting op het moederbord bestaat uit of 4 of 3 pins. Op de site van die IrDa adapter staat het volgende onder system requirments: Built in infrared I/O (IRDA1.0 or SIR or HPSIR)or super I/O(FIR) chip on the motherboard with IR connector. Mijn moederbord bevat een SIR connector, dus het zou moeten kunnen. Nu is mijn vraag hoe ik 'm moet aansluiten: op die van 4 pins of die van 3 pins. Verder moet er in het BIOS ook nog iets aangepast worden: Software Setting: Bios Setup: Enter your BIOS setup software, usually DEL or F1 during boot. Check your motherboard manual. Select "integrated peripherals" or "chipset features" in BIOS setup. On-board serial port = 2f8h/irq3 UART2 mode = IRDA1.0 or SIR or HPSIR IR Function Duplex = Half Rxd, Txd, Active Hi,Lo(No/Yes) ik kan kiezen uit 2F8/COM1, 3F8/COM2 etc maar geen 2f8h/irq3. Ik heb al vanalles geprobeerd maar ik krijg het niet voor elkaar :( Heeft iemand met een IrDa adapter die op het moederbord aangesloten moeten worden deze icm met een MSI KT4 ULTRA of is er iemand anders die mij met dit probleem kan helpen? Ik hoop dat de uitleg hierboven een beetje begrijpbaar is. :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...